Jada-jada Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Vel ikke klima men AC i hvertfall og 35.000 med god KM http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abcZ3Mq_090653 Denne bilen hadde jeg glatt fått for rundt 25/30.000,- og det er et veldig godt kjøpt "verre er det ikke" Liker å prute jeg og :!: .. Man har ikke handlet bil uten å ha prutet litt i alle fall. Ang den bilen så luktet det litt at bilen var gått lengre enn motoren, ettersom den var byttet. Eller? Ellers vil jeg bare si at jeg går etter lav KM og Utstyr når jeg kjøper bil. Enig der erasmussen men poenget er å gå i dialog med selger for å høre vilke garantier det er for bilen/motor har riktig KM... finnes det tvil så hadde jeg styrt unna kjøpet. Endret 16. desember 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Man får stort sett hva man betaler for... Jeg mener den eneste måten og gjøre såkalte "kupp" på i dag er hvis man kjenner vedkommede som skal selge bilen, eller hvis selger trenger penger kjapt. Bortsett fra dette, så står bilen stort sett til salgs for det den er verdt, + litt ekstra, da selger regner med å bli prutet. Å kjøpe en bil som har fått byttet en motor eller har hatt andre store problemer, kan man spare en del på, hvis man liker å skru og kan gjøre mye selv. Da kan du få en relativt billig bil. Men er du av typen som ikke har mulighet/kunnskap til og bytte motoren en lørdag kveld, så bør du finne deg en bil med ekte KM. Men det er min mening da... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Huff da hadde jeg virkelig ligget dårlig an hvis jeg "kun" skulle gjøre gode kjøp via personer jeg burde kjent godt... Man må bruke hodet og alle hjelpemidler man har ved et bruktbilkjøp som NAF/kjøpstest for da får man fakta på bordet. Har man jobbet med dette over lang tid så lærer man seg å tolke seriøse/useriøse selgere veldig raskt. Mitt tips som flere ganger før er å kreve en NAF test på selgers regning og er ikke selger int i dette så styr unna. Jeg selger ca 100 biler pr år og gjør gode kjøp ved å følge annoser tidlig om morgenen og kline til med et greit tilbud fort men tar ALLTID med at bilen skal verkstedsgodkjennes før pengene blir betalt. Lykke til! Endret 16. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Er sef. enig i at NAF-test er smart. (hvis dette finansieres av selger som Jada-jada sier) Men man kommer ikke utenom at folk flest som ikke selger en bil annenhver dag kanskje ikke sitter med den samme erfaringen som deg. Endret 16. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Er sef. enig i at NAF-test er smart. (hvis dette finansieres av selger som Jada-jada sier) Men man kommer ikke utenom at folk flest som ikke selger en bil annenhver dag kanskje ikke sitter med den samme erfaringen som deg. Nei derfor gir jeg noen tips da vettu... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) kan ikke forvente alt av gigaflow da Jada-Jada , han kjøpt vw det sier litt , hehe, sånn on topic så er japanske biler driftsikre men de holder seg litt for godt i pris sånn iforhold til kriterien som er satt i førstepost Endret 16. desember 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 kan ikke forvente alt av gigaflow da Jada-Jada , han kjøpt vw det sier litt , hehe, sånn on topic så er japanske biler driftsikre men de holder seg litt for godt i pris sånn iforhold til kriterien som er satt i førstepost Ja.. alle som kjøper VW er sikkert skikkelige dumem og teite mennesker.. hehe. Alle som kjøper VW er sikkert hjernevaskede idioter ikke sant? Kjære vene... dette her er jo bare artig.. hehe... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hehe skkulle bare se reaksjonen gigaflow no hard feelings;) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hehe skkulle bare se reaksjonen gigaflow no hard feelings;) Det går bra.. hehe Kanskje best å ikke forsøple denne tråden noe mer nå..... Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 ja må holde den seriøs nå Lenke til kommentar
Mikkel_Ellingsen Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abcZ3Mq_090653 Snakket med eier i går, som forteller at motoren ble byttet for en grunn han helt ikke vet. Da jeg spurte om han har noen form for kvittering, sa han at det hadde han ikke fordi det var onkelen hans (som jo var bilmekaniker) som hadde gjort det... Styre unna? Ja, takk Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abcZ3Mq_090653 Snakket med eier i går, som forteller at motoren ble byttet for en grunn han helt ikke vet. Da jeg spurte om han har noen form for kvittering, sa han at det hadde han ikke fordi det var onkelen hans (som jo var bilmekaniker) som hadde gjort det... Styre unna? Ja, takk Ja da er det bare å styre unna og da fikk du svar på hvorfor den ikke blir solgt også. Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Man må bruke hodet og alle hjelpemidler man har ved et bruktbilkjøp som NAF/kjøpstest for da får man fakta på bordet. Mitt tips som flere ganger før er å kreve en NAF test på selgers regning og er ikke selger int i dette så styr unna. Jeg selger ca 100 biler pr år og gjør gode kjøp ved å følge annoser tidlig om morgenen og kline til med et greit tilbud fort men tar ALLTID med at bilen skal verkstedsgodkjennes før pengene blir betalt. Lykke til! I denne pisklassen er mine erfaringer at det ikke alltid er lett å få selger til å betale 1500kr for en naftest. Når jeg feks kjøpte Vw Ventoen så måtte jeg betale naf testen selv. Nå var jo det forsåvidt greit da jeg fant et par ting å prute litt på. Tok selvsagt utgangspunkt i de svindyreprisene til møller, fikk prutet ned det og litt til og byttet det på et rimeligere, men autorisert verksted. Grunnet god research fant jeg også ut via Møller at bilen måtte ha storservice og prutet ned det og. Selvsagt til møller pris Sjekket ellers historikken på bilen hos møller. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Man kan også ta en fullstendig verkstedkontroll hos merkeforhandler som ligger på rundt 1000,- og man kan spare seg selv for masse penger.. Lenke til kommentar
Mikkel_Ellingsen Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Har vært å sett på en ny sonata, ja tro det eller ei;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11869142 Fryktelig ålreit bil, dog med automatgir uten at dette er noen katastrofe.. det ligger kjøp i luften her om jeg ikke skulle treffe jackpoten i morgen, da jeg skal se på denne vectraen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11794985 Jeg føler av en eller annen grunn at det er mer som kan gå galt med automat enn manuelt gir! Ligger det noe tyngde i dette, eller er det bare en rar forestilling jeg har fått for meg? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Har vært å sett på en ny sonata, ja tro det eller ei;) http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11869142 Fryktelig ålreit bil, dog med automatgir uten at dette er noen katastrofe.. det ligger kjøp i luften her om jeg ikke skulle treffe jackpoten i morgen, da jeg skal se på denne vectraen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11794985 Jeg føler av en eller annen grunn at det er mer som kan gå galt med automat enn manuelt gir! Ligger det noe tyngde i dette, eller er det bare en rar forestilling jeg har fått for meg? Onkel hadde en 1997 mod. Sonata for noen år siden (som firmabil) Jeg kjørte den noen ganger da jeg var sjafør... nok om det... Største minuset med denne bilen synes jeg, var girkassen. Nå var det manuellkasse på den jeg kjørte, men jeg tror faktisk aldri jeg har hvert borte i en mer slarkete girkasse. Altså ikke noe galt sån sett.. men den virket ganske skranglete. Hvordan Automaten er vet jeg dessverre ikke. En annen minus med denne bilen var at en styrechip røk hele tre ganger mens onkel hadde den. Det vil si at bilen ikke startet i det hele tatt og måtte bli hentet. Dette var sef. en garantisak, men dog. Så jeg har dessverre ikke noen gode erfaringer det lille jeg har hørt og opplevd i en Sonata. Kan jo hende Onkel var uheldig... ikke vet jeg. Skal man dra frem noe positivt, så må det være at bilen var stoor. Du får sikkert flere gode råd av Jada-jada her i forumet, da det er han som er bilkongen her Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Når jeg skulle kjøpe Vecra så viste jeg at man bør styre unna 1.6L da den har hatt en del problemer og jeg kan hjelpe deg med å få kjøpt denne til en bedre pris, kanskje rundt 47.000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abc7qZfW840538 Etter rundt 10 PM fra deg GigaFlow så tar jeg ikke utrykket bilkonge som et pluss men nok om det da jeg ønsker å hjelpe flere å finne biler til en hyggelig pris hvis jeg kan. PS- Send meg PM hvis du synte mitt valg er int Mikkel_Ellingsen og du ønsker at jeg skal forhandle for deg. Endret 17. desember 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Når jeg skulle kjøpe Vecra så viste jeg at man bør styre unna 1.6L da den har hatt en del problemer og jeg kan hjelpe deg med å få kjøpt denne til en bedre pris, kanskje rundt 47.000,- http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...9abc7qZfW840538 Etter rundt 10 PM fra deg GigaFlow så tar jeg ikke utrykket bilkonge som et pluss men nok om det da jeg ønsker å hjelpe flere å finne biler til en hyggelig pris hvis jeg kan. PS- Send meg PM hvis du synte mitt valg er int Mikkel_Ellingsen og du ønsker at jeg skal forhandle for deg. Det var så absolutt ikke vondt ment Jada-jada. Tro meg! Dessuten så har du aldri fått mer enn 4 PM fra meg. Noe som også du har sendt meg. (kan bevise dette ved å ta en screenshot av utboksen min. Kan du bevise at du har motatt 10 PM av meg på samme måte?) Så til selve saken: Det er flott at Jada-jada vil hjelpe deg med dette. det er ikke ofte noen tilbyr seg å gjøre slikt, så utnytte sjansen til og få seg en rimelig bil. Eller en rimeligere bil da vertfall. Personlig så ville jeg vertfall frarådet og kjøpe Sonata. Det kan som sagt være at min onkel var svært så uheldig, men siden han jobbet på Hyundai, og dette var en firmabil, så slapp han alt av utlegg. Men bilen var stor og romslig! Peace Jada-jada Endret 17. desember 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
erasmussen Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Man kan også ta en fullstendig verkstedkontroll hos merkeforhandler som ligger på rundt 1000,- og man kan spare seg selv for masse penger.. Jepp, men føler NAF er hakket tryggere . Min mor sin Vw Bora måtte feks inn 3 ganger hos Møller før de fant ut at de måtte skifte noe så enkelt som stabilisatorstagsforingene Lenke til kommentar
Mikkel_Ellingsen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 da var bil kjøpt:) Takker for all hjelp selv om jeg endte med noe annet en det som er diskutert her! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12137082 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå