Gå til innhold

Eksportere med hvilken codec?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre. Eksporterer fra Premiere Pro til DV AVI, og komprimerer så den filen til forskjellige formater i TMPGEnc. Jeg har må ha på deinterlace always i TMPGEnc, og bruker "deinterlace by top field", 16:9 PAL-video bruker visst top field først. På image resize måtte jeg velge full screen (no margin) for å ikke få den streken over og under.

Resultatet ser også helt OK ut. Så da for jeg vel bare prøve meg litt frem med bitrate osv. Hvilken bitrate anbefaler dere for høy og lav båndbredde?

Lenke til kommentar

Har prøvd det, får ikke noe bedre resultat i det enn i TMPGEnc. Men er ganske fornøyd med WMV-filene nå. Har en preset for lav båndbredde og en for høy i TMPGEnc nå. Men Quicktime har jeg større problemer med nå. Jeg må ha en fil opp i 5-10MB for å få samme(eller litt bedre da) resultat som på WMV-fila på 1-2MB. Har prøvd Sorenson Video 3 codec og H.264, men som sagt blir fila for stor hvis jeg skal ha et brukbart resultat. Hvorfor blir det slik? Hvilken kompressor ville dere brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...