sindrejibb Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei. Jeg har satt sammen en liten video i Premiere Pro. Den varer i et halvt minutt og tar 107MB. Dette er selvfølgelig altfor mye, da jeg skal lage videoer som legges ut på nett. Så hvordan ville dere komprimert den? Skulle vel hatt både en Windows Media-verson (low bandwidth og high bandwidth) og en Quicktime-versjon (low bandwidth og high bandwidth). Tenkte jeg skulle lage noen presets i Adobe Premiere Pro CS3 for eksportering av videofiler. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
chma Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Wmv eller h.264/mpeg4, samt at lyden også komprimeres riktig. Man må bare prøve seg fram, jeg har brukt 2048kbps og 128kbps(begge er ca) på 10 min lange klipp og lagt dem på nett i full dv widescreen oppløsning. Da blir det rundt 170mb store filer i wmv/mp4. Reduserer jeg oppløsningen kan jeg også redusere bitraten, oppløsningen betyr intet for størrelsen av fila, kun bitratene som gjør det. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Men når jeg bruker den preseten: PAL Widescreen Source to Download 1024kbps blir fila bare 3-4 MB. Men kvaliteten er jo helt for jævlig for å si det rett ut! Jeg har prøvd meg litt frem, men får ikke til noen god kvalitet. Kun når jeg bruker Export > Movie blir kvaliteten bra, men da tar jo fila plutselig 100MB. Så hvis noen har en fin oppskrift på dette? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hei, Jeg vil si at QuickTime gir best kvalitet. Bare kjør den ut i fullkvalitet, så blir den sikkert rundt 20 mb. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det kjem no an på kva codec ein bruker, det er eit par dusin å velje i. H264, om det er tilgjengeleg, er nok det beste alternativet for QT. Trur ogso Sorenson Video 3 skal vere ganske grei. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Åhh, jeg blir skikkelig irritert av dette nå altså! Fikk dettil forrige gang, vet ikke hvordan, men det var bare plutselig bra kvalitet. Nå er den dårlig igjen. Filmen rett fra kamera, ukomprimert er BETYDELIG mye bedre. Jeg vil ha nesten slik kvalitet på den ferdige filmen! Har jo sett mange filmer på nett med like ca. like bra kvalitet som råfilmen min som ikke tar så stor plass. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Og i tillegg hakker det også! Kjempefin kvalitet på DV AVI-fila rett fra kamera. Men når jeghar eksportert, blir kvaliteten grusom. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Når du eksporterer med Windows Media, bruk VBR (variabel bitrate) og 2-pass (programmet går gjennom videoen to gonger). Vert kvaliteten dårleg, prøv med ein høgare bitrate. Pass ogso på oppløysninga, at den er rett, i forhold til pixel aspect ratioen og om du har 16:9 eller 4:3. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Bruker VBR, men constrained eller unconstrained? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Veit ikkje kva som er best. Prøv deg fram. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Herregud, det blir dårlig kvalitet altså! Er så innsykt irritert, skjønner ikke hva som er gærnt. Og jeg kommer vel ikke akkurat noen vei ved å sette bitraten på 10k heller. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har prøvd enda mer, men det blir uakseptabel kvalitet. Det må være noe feil, det må finnes en annen utvei! Skjønner virkelig ikke hva som skjer jeg altså. Lenke til kommentar
chma Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 ta en screenshot av settings for eksportering så vi ser hva som blir gjort;) Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Tenkte faktisk det samme Der ser dere vel de fleste innstillingene på sida. Og når jeg eksporterer, så deinterlacer jeg, hvis dere vil vite det. Vet dere om noe sted jeg kan laste opp video? Så kan jeg vise dere råfilm og eksportert film. Endret 2. januar 2008 av sindrejibb Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Vet dere noe mer da eller`? Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du ser jo i den ruten der beregnet filstørrelse, kan du ikke bare skru opp/ned videobitraten til du er fornøyd? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Eg ville hatt mindre oppløysning for web, til dømes 512*288. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ja, men det er pirking. Har prøvd med mindre oppløsning, kvaliteten blir den samme. Og til deg over, kan skru bitraten på 20.000 hvis jeg vil jeg og få en gigastor fil. Kvaliteten blir ikke veldig mye bedre. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Pirking, men meir praktisk. Vel, når det gjeld PPro har eg ikkje fleire idear. Du kan jo prøve å eksportere frå PPro som DV AVI eller ukomprimert AVI, og gjere komprimeringa til WMV med Windows Media Encoder. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Prøvd å bruke Frameserving til å eksportere i et annet program, som f. eks TMPGEnc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå