krøllas Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei. Det viser seg at jeg trenger høyere snitt enn jeg trodde for å komme inn på det jeg vil studere( Ind.øk. ) og må derfor ta opp noen fag. Aktuelle fag er 1. klasse engelsk, 2. klasse Samfunnsfag, 2. klasse historie, og jeg skal jeg ta opp 3BI. Jeg går på matematikk på ntnu atm, men skal altså bytte. Ok så til spørsmålene: 1: Er det slik at man sanker 2 alderspoeng for hvert år etter endt vgs? jeg er 19 og fyller 20 neste år, vil jeg da få 2 tillegspoeng på sekundærvitnemålet mitt når jeg søker ind.øk. til neste år? Eller er det neste året der igjen? 2: Blir det mulig å ta opp første klasse engelsk, og andre klasse samfunnsfag( og historie ), mht. den nye reformen? 3: er det mulig å ta opp 2. klasse historie, hvis man (har 6'er i/har hatt) 3. klasse historie? 4: hva er privatist eksamensformene for de fagene jeg har nevnt her, skriftlig eller muntlig? 5: Skal som sagt ta opp 3BI, og det er en skriftlig eksamen( ja det suger ), men vil rettingen her skje på landsbasis, eller er det på de individuelle skolene? Slik at det kanskje kan lønne seg å dra tilbake til sin gamle vgs, der man har et "godt" øye til noen av lærerne. Håper på gode tilbakemeldinger Lenke til kommentar
QBab Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har ikke svar på noe av det du spør om, men vil gjerne vite svarene selv. Såå *Mine innlegg* Lenke til kommentar
kesse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan svare på at par av spm, tror jeg har riktig men jeg er ingen fasit;) 1. Du får 2 alderspoeng fra det året du fyller 20. Altså hvis du blir 20 neste år får du 2 poeng, det teller da på sekundærvitnemålet ditt. 2. Ja, det skulle jeg tro. 3. Ser ikke helt vitsen i hvorfor du vil gjøre det? Men ja, mest sannsynlig. 4. De blir mest sannsynlig muntlige alle sammen. 5. Det er nok ingen av lærerne på den skolen du gikk som vil bestemme karakteren men en sensor som kommer fra et annet sted. Men hvis du har en lærer som "pusher" litt på for at du skal få en god karakter så kan jo det hjelpe Lenke til kommentar
krøllas Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 3. Ser ikke helt vitsen i hvorfor du vil gjøre det? Men ja, mest sannsynlig. Fordi historie 1 er et eget fag med egen karakter. Jeg har 5 må helst ha 6. Lenke til kommentar
krøllas Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 lurer på om noen kan bekrefte/avkrefte svarene over:)? Også: Noen som har erfaring med 3BI som privatist, hva er den beste boken på markedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå