Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

På jakt etter en trådløs sender: Video fra pc -> Tv.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Clas ohlson har slike. De er ikke akkurat for PC-til-TV (de er laget for tuner->TV f.eks), men det er jo ingen problem å overkomme med en S-video til scart adapter.

De er analoge dessverre. en digital en er nok mye dyrere.

Har en sånn selv og det fungerer i grunnen greit. Har dog problem med at med gjevne mellomrom kommer det noe spraking, men jeg er nesten helt sikker på at det ikke er senderens feil direkte, men at det er noe signal her i området som forstyrrer.

-Stigma

Lenke til kommentar
Clas ohlson har slike. De er ikke akkurat for PC-til-TV (de er laget for tuner->TV f.eks), men det er jo ingen problem å overkomme med en S-video til scart adapter.

De er analoge dessverre. en digital en er nok mye dyrere.

Har en sånn selv og det fungerer i grunnen greit. Har dog problem med at med gjevne mellomrom kommer det noe spraking, men jeg er nesten helt sikker på at det ikke er senderens feil direkte, men at det er noe signal her i området som forstyrrer.

-Stigma

Takker til begge for svar.

Men finnest det en overgang fra scart til "DVI-I (dobbeltlenke) - 29-pin kombinert DVI" eller "HDTV-utgang". har ikke s-video på mitt skjermkort:s

mener du at det er verdt pengene for en analog/digital sender?

Lenke til kommentar

Det du er på jakt etter er en slik en, D-Link DSM-520 :cool:

D-link DSM-520 forutsetter trådløst nettverk (11G), og har digital utgang (HDMI) og støtter bilder opp til full HD, 1080p.

Det virkelig fine er at du kan starte alt via den medfølgende fjernkontrollen! :thumbup:

Har selv brukt lillebror, DSM320 (analog, kun SCART/RGB/S-video), og synest dette fungerte svært greit.

All nødvendig programvare følger med. Denne gir deg også tilgang på en rekke Online tjenester ....

Mange foretrekker å bruke TVersity i stedet for den medfølgende programvaren, da dette gir enda flere muligheter ...

les mer på http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=438

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Det du er på jakt etter er en slik en, D-Link DSM-520 :cool:

D-link DSM-520 forutsetter trådløst nettverk (11G), og har digital utgang (HDMI) og støtter bilder opp til full HD, 1080p.

Det virkelig fine er at du kan starte alt via den medfølgende fjernkontrollen! :thumbup:

Har selv brukt lillebror, DSM320 (analog, kun SCART/RGB/S-video), og synest dette fungerte svært greit.

All nødvendig programvare følger med. Denne gir deg også tilgang på en rekke Online tjenester ....

Mange foretrekker å bruke TVersity i stedet for den medfølgende programvaren, da dette gir enda flere muligheter ...

les mer på http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=438

Den likte jeg, MEN(!) du sier at den forutsetter trådløst nett. jeg har ikke trådløst net:/

Lenke til kommentar

Du kan sikkert bruke disse adapterne for nettverk over strømnettet over.

Jeg var kanskje litt upresis over, da jeg sa "forutsetter trådløst nett", men dette fordi du selv spurte etter trådløst.

D-Linken trenger bare nett, ethernett eller trådløst. I sin enkleste form en lang nettverkskabel fra PCen din.

Har du hjemmenettverk? Kanskje du bruker anledningen til å skaffe deg trådløst nett? Ellers er jo disse adapterne til stikkkontakter et alternativ ...

Uansett, det finnes alternativer til D-link også, uten at jeg kjenner disse ...

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Du kan sikkert bruke disse adapterne for nettverk over strømnettet over.

Jeg var kanskje litt upresis over, da jeg sa "forutsetter trådløst nett", men dette fordi du selv spurte etter trådløst.

D-Linken trenger bare nett, ethernett eller trådløst. I sin enkleste form en lang nettverkskabel fra PCen din.

Har du hjemmenettverk? Kanskje du bruker anledningen til å skaffe deg trådløst nett? Ellers er jo disse adapterne til stikkkontakter et alternativ ...

Uansett, det finnes alternativer til D-link også, uten at jeg kjenner disse ...

har "vanlig" kabel modem fra CD. kommer ikke til å gå for trådløst:/

Lenke til kommentar
har "vanlig" kabel modem fra CD. kommer ikke til å gå for trådløst:/

Jeg kan i utgangspunktet skjønne dette, men ...

du ønsket trådløs overføring fra PC til TV ...

d-link dsm-520 har innebygget trådløst ...

da er alt du mangler et trådløst aksesspkt til ca 400.- (d-link) som du setter mellom PCen og modemet. PCen vil fortsatt være på nett med kabel, med du får trådløs overføring til TV.

Etterhvert kan du også enkelt koble på flere PCer, printer etc trådløst ...

Nåja. tenkte bare jeg skulle så tanken om at det faktisk bare er 400.- som skiller. Men en lang TP kabel fra PC kan også gjøre susen ...

Lenke til kommentar

skjønner tanken din drbo. men grunnen til at jeg ikke kommer til å gå for trådløst nettverk er at jeg kun har dårlige erfaringer fra dette.

Jeg sier ikke at trådløst er dårlig, men jeg stiller meg skeptisk til dette og siden jeg ikke kommer til å kjøre 2 eller flere PC-er eller printer så er ikke dette en invistering jeg er villig til å ta.

men hvordan kobler jeg opp en DSM-520? er det en boks som skal koblest til PC-en og en til tv'en? hvilken tilkoblings muligheter er det? må nesten vite om jeg kan bruke den.

Lenke til kommentar
Topic sier jo at du vil ha trådløs overføring. Trådløst nettverk er jo en av de beste trådløse overføringene når man er innen rekkevidde.

Mye av det du spør om står forresten her.

Joda, det er sikkert sant. men en gammel kompiss hadde noe lignende. var en boks som var koblet til PC-en, og en til tv'en. i windows var det som det var 2 skjermer som var koblet til PC-en. Det er vel bare snakk om 6-7meter fra pc til tv her, men vil ikke trekke kabel over stue gulvet.

Lenke til kommentar

DSM520 - all info om denne sto i den oprinnelige linken jeg gav deg.

Denne mottar streaming av filer over nett, enten trådløst eller via ethernettkabel. Den har innebygget trådløs, og ethernettkort. Så d-linken er ferdig. Da er det opp til deg om du vil bruke trådløst nett eller strekke kabel. Prismessig blir en trådløs ruter litt dyrere en en god skjermet 10m TP-kabel, men du har du i tillegg muligheten til å koble på flere enheter uten mere dill.

På PCen du streamer fra, installerer du et medfølgende mediaserver program, hvor du bl.a. definerer hvilken katalog du vil at d-linken skal se. Så bestemmer du via fjernkontrollen og DSM520 hvilke filer du vil se (PCen må være på). Du kan også se bilder eller spille musikk.

D-linken kan også hente oppgraderinger av firmware, streame webtv etc, når den er på nett.

Men du spør etter trådløst, og får svar om trådløst. D-linken må bare være på nett.

LES linkene du har fått før du spør mere om hvilke inn og utganger denne har, samt hvordan denne fungerer. På spørmålene dine er det lett å skjønne at du enten ikke har lest, eller ikke har forstått det som står der.

Jeg vil gjerne hjelpe hvis du har problemer med å forstå ting, men jeg gidder ikke å gjenta det som står i linkene jeg har gitt deg ... :cool:

Jeg skjønner foresten heller ikke hva som er problemet med trådløst nettverk. Har du prøvd dette? Eller har du hørt noe fra en kompis av en kompis? En slik greie mellom PC og TV er ikke trådløst nett ... og PCen trenger jo ikke å bli trådløs, kun overføringen til d-link.

Jeg har selv hatt trådløst i 6 år, og det fungerer kjempebra med 7 pcer (3 stasjonærere, en filserver, 2 bærbare og en HTPC), trådløsprinter (kjekt å kunne ha printeren ett sted, pcene andre steder) og dsm320. Ingen problemer hverken med 98, 2000, XP, Vista32 eller Vista64 (om en har trådløskort som støtter Vista64).

Jeg kommer ikke til å argumentere mer for nettløsning, men regner med at du har lest litt før du bestemmer deg, eventuelt spør mer relevante spørsmål.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne hjelpe hvis du har problemer med å forstå ting, men jeg gidder ikke å gjenta det som står i linkene jeg har gitt deg ...

er fulstendig klar over det. glemte nokk å si at jeg var på jobb. jobb PC-en har låst av fleste parten av internett sidene siden vi fikk pc problemer i fjord. Et hotel uten pc er ikke en fin opplevelse.

jeg beklager at du måtte gjenta det som sto i linken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...