Jakke Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 jeg lurte på om det går å kjøre en tuxbox (linuxpc) som ruter med ClarkConnect og samtidig streame video fra pc til tv via Xbox? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Kjører lett streaming fra clarkboxen min til min gamle x-box med xbmc installert. Mot nye x-box360 ble det lit vanskeligere, da den i utgangspunktet bare vil streame fra windows media player. Men har hørt om en løsning via programet TVersity. TVersity kan kjøres fra win eller linux, og skal kunne la deg spille av filene på 360. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Kjører lett streaming fra clarkboxen min til min gamle x-box med xbmc installert. Mot nye x-box360 ble det lit vanskeligere, da den i utgangspunktet bare vil streame fra windows media player. Men har hørt om en løsning via programet TVersity. TVersity kan kjøres fra win eller linux, og skal kunne la deg spille av filene på 360. Ok. Men, en kompis av meg har en XBox, ikke 360, og han kjører alt fra zippafiler til videofiler rett fra tuxboxen til Xboxen sin. Går det med 360? Da 360 har HDMI, blir det lettere snakk om 720p her... Blir dumt å må konvertere alt av film man har... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Mot min gamle xbox streamer jeg filene rett fra en SMB mount på linux til xboksen. Bruker samme mount for å se filer via pc også. Mot 360 ble det lit vanskeligere, da det finnes lite 3.parts programer du kan kjøre på den. 360 vil vist orginalt kun hente filer fra en windows boks som kjører siste versjon av deres media player med en eller annen form for shearing aktivert. Klarte ikke å sette opp dette, så begynte å lete etter alternativer, og kom over TVersity som skal la meg dele filer fra windows boksen min til min 360. Bare så vidt prøvd den selv enda, og den virker lovende. i alle fall mye bedre enn microsoft sin løsning. Ser også på sidene til TVersity at de har planer om linux støtte ettervært, så jeg krysser fingrene. Ellers så har jeg ikke funnet så mange løsninger for å sende/streame media til 360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå