geirthr Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Har en besøkslog hvor jeg skal hente ut alle navnene og vise når "navnet" sist ble logget.. Spørringen jeg har nå er: SELECT * FROM log GROUP BY name ORDER BY date DESC Resultatet viser alle navnene som er logget, men datoen tilsvarer første gang navnet var loggført. Hvordan skal jeg forme spørringene for å hente ut navn med siste loggføring ("sist sett")? I tabellen er date feltet integer og inneholder time(); (antall sekunder siden 1.1.1970) Takk for alle svar! Endret 3. desember 2007 av geir-thr Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kanskje "SELECT DISTINCT name FROM log ORDER BY date DESC"? Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Nei, dessverre Fikk ut hele loggen med den spørringen ... Lenke til kommentar
roac Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det enkle er ofte det beste : SELECT name, max(date) FROM log GROUP BY name Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Det enkle er ofte det beste : SELECT name, max(date) FROM log GROUP BY name Hmm.. Ser ut til at det blir feil når jeg skal ha * (SELECT *..) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) fordi * betyr alle vanlege kolonner og ikkje spesielle kolonner som max(date) Endret 3. desember 2007 av siDDIs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå