Gå til innhold

Generelle spørsmål om 8800GT (stock) og klokking

Anbefalte innlegg

Har i dag et 7950GT 550M som er fabrikklokka til 550mhz. Har planer om å kjøpe et 8800GT, men vurderer sterkt en OC-utgave, men er det verdt pengene, dersom det kansje er like enkelt å få det til å yte 100mhz mer som å betale med VISA?

Tenker da på XFX 8800GT XT og XXX utgaven. Synd du må ut med en del dersom du vil ha det denne uka, ellers er det jo ikke på lager..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg
Har i dag et 7950GT 550M som er fabrikklokka til 550mhz. Har planer om å kjøpe et 8800GT, men vurderer sterkt en OC-utgave, men er det verdt pengene, dersom det kansje er like enkelt å få det til å yte 100mhz mer som å betale med VISA?

Tenker da på XFX 8800GT XT og XXX utgaven. Synd du må ut med en del dersom du vil ha det denne uka, ellers er det jo ikke på lager..

Jeg overclocket mitt Gainward 8800GT 512mb fra 600/1600mhz på kjerne til 700/1775mhz. Minne clocket jeg fra 900mz til 925mhz (denne ganges med 2) så jeg gikk fra 1800mhz til 1850hmz på minne.

Dette ga meg en økning på 10-15fps i crysis, noe som har utrolig mye å si.

Temperaturen steg med 5 grader, men jeg har modifisert skjermkortviften til å kjøre med større effekt.

(Orginalt kjører den max 40%, noe som kjøler dårlig)

Overclocken er dønn stabil, ingen problemer. Du behøver ikke punge ut ekstra for et OC skjermkort, da dette er utrolig lett å ordne selv (hvis nødvendig, yter ekstremt bra uanset)

Lenke til kommentar

så rivatuner er tingen? regner med det er grafisk og pice'o'cake å bruke? :) har andre komponenter som cpu og minne også noe og si her eller? se signaturen min for specs.

EDIT1: Da har jeg fått mitt 8800GT! :D Akkurat isntallert drivere, så må restarte..bye bye ;) så rivatuner ettepå da ;) hvor mye bør en justere? fare for å ødelegge kortet? (forutsett at man stiller alt på maks såklart..)

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Jeg slenger meg med her..

Har selv klokket XFX 8800 GT Alpha Dog Edition fra 640/1900 til 720/2200.

Merket forkjell i Crysis som jeg kjører på High med 1680x1050 oppløsning..

Nærmest 8800GTS 512 sin ytelse som koster 500,- mer en XFX 8800 GT Alpha Dog Edition.

Har hatt 2 crasher i spillet pga. OC, så mulig kortet ikke helt digger den hastigheten på stock kjøler??

Tilbake til standard klokk nå.. Må leke meg litt mere før jeg ødlegger det..

Men faller alltid tilbake på OC`n pga ytelses økningen ;)

Endret av zIUx
Lenke til kommentar

kjører mitt på (etter det jeg husker, er ikke hjemme nu) ca 720/1800/995x2. Vet ikke om det er helte stabilt. Har hatt et par små kræsj i crysis, mentror det er pga cpuen, morgus ;) kjørte den på 3ghz med stockkjøleren så..

Vifta på 8800gt er satt ti 100% såklart! :) ligger på ca 45c idle, og 60-80 load mener jeg. Kansje ikke fult så høyt heller. Har ikke sjekka det helt. Fikk -20 fps mer i 3dmark og 5-15fps mer i crysis på 1024@medium (med noen untak av high og very high).

Endret av viiite
Lenke til kommentar
kjører mitt på (etter det jeg husker, er ikke hjemme nu) ca 720/1800/995x2. Vet ikke om det er helte stabilt. Har hatt et par små kræsj i crysis, mentror det er pga cpuen, morgus ;) kjørte den på 3ghz med stockkjøleren så..

Vifta på 8800gt er satt ti 100% såklart! :) ligger på ca 45c idle, og 60-80 load mener jeg. Kansje ikke fult så høyt heller. Har ikke sjekka det helt. Fikk -20 fps mer i 3dmark og 5-15fps mer i crysis på 1024@medium (med noen untak av high og very high).

Hvis spillet bare stoppet helt opp er det mest sansynlig pga cpu ja, pleier ikke å bare stoppe opp fra klokking av gpu, da får du artifacts istedefor (hvertfall før ''frysing'' av bildet) :)

Veldig bra klokk på standard vifte, jeg for min del synes den bråker litt mye på 100% så jeg har den på 60% atm, får prøve å skaffe meg en bedre kjøler istede.

@hifiking: hvordan gjøres det?

(Edit: må stikke til time så kommer hit senere i dag igjen)

Endret av morgus
Lenke til kommentar

Hvis spillet bare stoppet helt opp er det mest sansynlig pga cpu ja, pleier ikke å bare stoppe opp fra klokking av gpu, da får du artifacts istedefor (hvertfall før ''frysing'' av bildet) :)

Veldig bra klokk på standard vifte, jeg for min del synes den bråker litt mye på 100% så jeg har den på 60% atm, får prøve å skaffe meg en bedre kjøler istede.

@hifiking: hvordan gjøres det?

(Edit: må stikke til time så kommer hit senere i dag igjen)

har et lite tilfelle av artifacts i begynnelsen, som om bildet flimrer litt som på analog-tv :p hehe

av og til stoppet spillet pluttselig og lyden begynte å repetere seg, og gikk fortere og fortere hehe.

tror jeg skal kjøre ned litt til på cpu.. ligger på ca 45-47c idle på core.

btw, ingen som hvet om det faktisk er mulig å klokke en HP Compaq DC7700p? :D har en E6400 eller E6300 CPU og 2GB minne. Dog bare 553Mhz. Nesten så jeg må sjekke :D sitter med den på jobben.

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Kjørte nå litt lenger! Kjørte opp fra 732/1803/1980mhz til 742/1803/1998mhz og

cpu på 3150mhz 1400mhz fsb (350x9)

cpu temp ~55c, system temp ~28c, gpu temp ~50c (med ca 15-18c i rommet)

fikk bare 11349 i 3dmark06 :/ utrolig nok mindre. Muligens jeg må opp med shaderclock litt til.. ? og sikkert minnet som henger igjen :p

btw, how the heck use artifact tester ? får bare feilmelding om at jeg mangler en .dll-fil osv :S

Endret av viiite
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Prøvde å klokke litt jeg også, men kortet ligger på 75 grader i spill og 50+ idle, så tror ikke jeg skal klokke noe særlig.

Vifta bråker noe sykt også, så jeg kjører den ganske lavt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, skjønner det. Men resten av systemet mitt er nesten helt stille, så litt kjedelig at skjermkortet skal bråke så mye.

Tror jeg skal kjøpe ny kjøler kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...