Gå til innhold

[Løst]Rutere som støtter multiple NAT (LØST)


Anbefalte innlegg

Jeg sitter på 5 IP-adresser fra Catch og trenger å kjøpe en ruter som støtter å lytte på flere samtidige adresser. Ruteren må også kunne dele ut flere NAT-klasser på lokalnettet og fowarde de forskjellige IP-adressene til de lokale sonene. Har leverandører som Linkys, Netgear ol dette som hyllevare i butikken?

 

EDIT:

Jeg satte en switch foran og 5 routere bak med 5 faste offentlige IP-adresser. Problemet løst (selv om det innebærer mer hardware enn hvis kun én boks hadde hatt støtte for dette)

Endret av el_torro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min flere-år-gamle (2004...? er faktisk ikke sikker) ruter kan mappe flere globale IP-adresser til lokale adresser, hvor man kan skille på eksempelvis ulike subnett innen IP-adresseringen. Dermed vil en gloal adresse ende hos eks. 10.0.1.x mens en annen ender opp hos 10.0.2.x adresser.

 

Håper det var det du lurte på. Ruteren er forresten en SMC Barricade g Wireless, men denne funksjonaliteten er nok å finne andre steder også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Min flere-år-gamle (2004...? er faktisk ikke sikker) ruter kan mappe flere globale IP-adresser til lokale adresser, hvor man kan skille på eksempelvis ulike subnett innen IP-adresseringen. Dermed vil en gloal adresse ende hos eks. 10.0.1.x mens en annen ender opp hos 10.0.2.x adresser.

 

Håper det var det du lurte på. Ruteren er forresten en SMC Barricade g Wireless, men denne funksjonaliteten er nok å finne andre steder også.

 

Lykke til!

 

Takk, det var akkurat det jeg lurte på, altså hva slags hardware som støtter flere wan-adresser. Kjenner noen til hvilken av disse som kommer i formfaktor 1U slik at de passer inn i et standard rack-skap?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...