el_torro Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg sitter på 5 IP-adresser fra Catch og trenger å kjøpe en ruter som støtter å lytte på flere samtidige adresser. Ruteren må også kunne dele ut flere NAT-klasser på lokalnettet og fowarde de forskjellige IP-adressene til de lokale sonene. Har leverandører som Linkys, Netgear ol dette som hyllevare i butikken? EDIT: Jeg satte en switch foran og 5 routere bak med 5 faste offentlige IP-adresser. Problemet løst (selv om det innebærer mer hardware enn hvis kun én boks hadde hatt støtte for dette) Endret 14. februar 2008 av el_torro Lenke til kommentar
Stoknes Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Min flere-år-gamle (2004...? er faktisk ikke sikker) ruter kan mappe flere globale IP-adresser til lokale adresser, hvor man kan skille på eksempelvis ulike subnett innen IP-adresseringen. Dermed vil en gloal adresse ende hos eks. 10.0.1.x mens en annen ender opp hos 10.0.2.x adresser. Håper det var det du lurte på. Ruteren er forresten en SMC Barricade g Wireless, men denne funksjonaliteten er nok å finne andre steder også. Lykke til! Lenke til kommentar
el_torro Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Min flere-år-gamle (2004...? er faktisk ikke sikker) ruter kan mappe flere globale IP-adresser til lokale adresser, hvor man kan skille på eksempelvis ulike subnett innen IP-adresseringen. Dermed vil en gloal adresse ende hos eks. 10.0.1.x mens en annen ender opp hos 10.0.2.x adresser. Håper det var det du lurte på. Ruteren er forresten en SMC Barricade g Wireless, men denne funksjonaliteten er nok å finne andre steder også. Lykke til! Takk, det var akkurat det jeg lurte på, altså hva slags hardware som støtter flere wan-adresser. Kjenner noen til hvilken av disse som kommer i formfaktor 1U slik at de passer inn i et standard rack-skap? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå