Gå til innhold

Hjelp til clocking; Q6600, P5N32-E SLI, 4 gb Corsair

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp fra noen som har peiling der ute til å clocke min maskin.

Har som nevt i emnetittelen en Quad Q6600 Intel prosessor på 2.4 Ghz, et Asus hovedkort P5N32-E-SLI og 4 gb Corsair minne PC2-6400 (400Mhz).

Har prøvd meg litt fram med innstillingene på BIOS men får det ikke helt til. Derfor håpet jeg at noen der ute rett og slett kunne fortelle meg step-by-step hva de forskjellige innstillingne burde stå på. Ettersom denne kombinasjonen med prosessor og hovedkort ikke er direkte uvanlig. Har sett at andre her på forumet har samme prosessor oppe på 3 Ghz uten noe problem.

Er uansett glad for alle innspill som kan hjelpe meg.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les overklokkingsguiden?

Skru av:

C1E og Speedstep

Sett cpu volten til manuelt, prøv deg først med 1,35v

Skru opp fsben til 400 og multiplier på 7, se hvordan det går..

Hei

Ja har lest den guiden. Men så har jeg jo forstått at det er mye problemer med dise Q6600 og overclocking. Derfor tenkte jeg rett å slett at det var bedre å bare "kopiere" innstillingene til noen som hadde fått det til;)

Men takk for tipset. Kun FSB som ska justeres?

Lenke til kommentar

FSB*multiplier = klokkefrekvens.

om multiplikatoren er ulåst kan du prøve å stille den ned ett par hakk for så å stille FSB så høyt som mulig for å finne MAX Fsb på hovedkortet ditt. Hvis jeg ikke tar feil er problemene du snakker om relatert til Quad prosessorer og NF680 hk. Det eneste hovedkortet jeg vet om som har rettet disse problemene er EVGA med sitt NF680 A1 (?)

Lenke til kommentar
Ja har lest den guiden. Men så har jeg jo forstått at det er mye problemer med dise Q6600 og overclocking. Derfor tenkte jeg rett å slett at det var bedre å bare "kopiere" innstillingene til noen som hadde fått det til;)

Det er ikke mye problem med Q6600 og oc, men derimot med Nforce baserte hovedkort og Q6xxx. Hvis du ikke har gjort det alt så bør du absolutt oppdatere bios før du prøver mer, det pleier å gjøre underverker på mange Nforce kort.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Det er ikke mye problem med Q6600 og oc, men derimot med Nforce baserte hovedkort og Q6xxx. Hvis du ikke har gjort det alt så bør du absolutt oppdatere bios før du prøver mer, det pleier å gjøre underverker på mange Nforce kort.

Hvor finner man gode oppdateringer til BIOS da? Takk for tipset by the way!

Lenke til kommentar

Hvordan er temperaturen på NorthBridge hos deg? Min Speedfan melder 100 grader C i det jeg har fått Vista opp og gå (!), og det øker til ca 120 grader etter ca 1 times drift.

Kunne ikke la NB gå uten ekstra kjøling og ble nødt til å sette en egen 80mm vifte som bare sto og blåste på NB, selv med åpent kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...