filtvet2 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det en oppgradering å bytte ut min "gamle" 30D til en 40D? Noe poeng i det hele tatt? Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det en oppgradering å bytte ut min "gamle" 30D til en 40D? Noe poeng i det hele tatt? 30D tar nok like bra bilder som før, men det er mye større"sprang" til 40D kontra 20D/30D. Følgende er oppgradert : - Autofokus - hastighet - "støvrens" av sensor - litt større skjerm - live view - litt bedre beskyttet mot fukt Har sikkert glemt noe... har nå tatt ca 3000 bilder med 40D og må si meg meget godt fornøyd. Du kan ikke regne med noen vesentlig bedre bildekvalitet kontra 30D - men du får flere "keepers" fordi autofokus etter min erfaring både er raskere og mere presis. Dette gjelder spesielt følgefokus Ser at Netshop har det på tilbud for kr. 9000,-. Er ingen fanboy, men kan ikke tenke meg noe annet kamera som gir deg mer kamera pr. krone enn dette... Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Fungerer sensorrensen nå, eller er det samme dårlige som på 400D? Er det en oppgradering å bytte ut min "gamle" 30D til en 40D? Noe poeng i det hele tatt? 30D tar nok like bra bilder som før, men det er mye større"sprang" til 40D kontra 20D/30D. Følgende er oppgradert : - Autofokus - hastighet - "støvrens" av sensor - litt større skjerm - live view - litt bedre beskyttet mot fukt Har sikkert glemt noe... har nå tatt ca 3000 bilder med 40D og må si meg meget godt fornøyd. Du kan ikke regne med noen vesentlig bedre bildekvalitet kontra 30D - men du får flere "keepers" fordi autofokus etter min erfaring både er raskere og mere presis. Dette gjelder spesielt følgefokus Ser at Netshop har det på tilbud for kr. 9000,-. Er ingen fanboy, men kan ikke tenke meg noe annet kamera som gir deg mer kamera pr. krone enn dette... Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Fungerer sensorrensen nå, eller er det samme dårlige som på 400D? Den fungerer bedre enn 400d, men fortsatt en vei å gå før den når igjen Olympus og blåsebelg. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 40D har bedre ytelse enn 30D (har ikke holdt i noen av dem, så jeg aner ikke hvordan ergonomien er forskjellig). Men er du sikker på at du ikke bør kjøpe bra optikk istedet? 40D koster 9000, og du får 5000-6000 for 30D'en i følge et kjapt søk på finn.no. Så da ser du på mellom 3000 og 4000 for oppgraderingen. Kan de penga brukes mer kostnadseffektivt? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 40D har bedre ytelse enn 30D (har ikke holdt i noen av dem, så jeg aner ikke hvordan ergonomien er forskjellig). Men er du sikker på at du ikke bør kjøpe bra optikk istedet? 40D koster 9000, og du får 5000-6000 for 30D'en i følge et kjapt søk på finn.no. Så da ser du på mellom 3000 og 4000 for oppgraderingen. Kan de penga brukes mer kostnadseffektivt? 40D har blitt en god del større - i alle fall kjennes det slik ut i mine hender. Var inne på å oppgrader men mistet litt lysten pga av dette.... Får man større hender av å spise grøt ? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det en oppgradering å bytte ut min "gamle" 30D til en 40D? Noe poeng i det hele tatt? Om du bestemmer deg for byttet, så kan du jo sende meg en PM. Er snaaart på utkikk etter nytt kamera og blir nok 30D (har 350D nå) Lenke til kommentar
filtvet2 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Er 40d større eller mindre enn 30d? 40D har bedre ytelse enn 30D (har ikke holdt i noen av dem, så jeg aner ikke hvordan ergonomien er forskjellig). Men er du sikker på at du ikke bør kjøpe bra optikk istedet? 40D koster 9000, og du får 5000-6000 for 30D'en i følge et kjapt søk på finn.no. Så da ser du på mellom 3000 og 4000 for oppgraderingen. Kan de penga brukes mer kostnadseffektivt? 40D har blitt en god del større - i alle fall kjennes det slik ut i mine hender. Var inne på å oppgrader men mistet litt lysten pga av dette.... Får man større hender av å spise grøt ? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er 40d større eller mindre enn 30d? Littegrann større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå