Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med mail


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag ikke hatt mulighet til å sjekke mailen med Outlook Express fra min PC i dag, jeg har en @online.no adresse. Jeg kommer heller ikke inn på www.online.no. Når jeg prøver å sjekke mailen fra en annen pc, funker det helt fint.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer heller ikke å komme inn på adresser som www.telenor.no eller https://privat.telenor.no/. Kan det være at jeg har sperret alle adresser med telenor e.l. Jeg har ZoneAlarm. Jeg har også nylig installert ad-aware, og brukte det. Det var etter at jeg hadde installert dette at feilen skjedde. Jeg har prøvd å legge alt tilbake slik som det var, og avinstallert ad-aware. Dette har ikke hjulpet.

Lenke til kommentar

Lurte først på om jeg måtte kutte ut bruken av bredbåndsrouter, men etter endelig å få sendt en mail til Telenor, fikk jeg i dag svar på problemet.

 

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Dette problemet kan du løse ved å angi DNS-adresser på din oppkobling

til internett:

 

Hvis du benytter Windows 98 eller Millenium:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverk ->

 

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper, klikk deretter på skillearket

konfigurasjon av DNS og sett merke på Aktivèr DNS

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Hvis du har Windows 2000 eller XP og bruker ADSL eller annen direkte

tilkobling:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på lokal tilkobling, velg egenskaper.

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper

 

Egenskaper for Tcp/ip -> og sett merke på Bruk følgende dns.

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Dersom du har Windows 2000 eller XP og oppringt forbindelse:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på forbindelsen, velg egenskaper.

Klikk på nettverk -> Velg egenskaper for Tcp/ip -> sett merke på Bruk

følgende dns. Sett inn følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål

Lenke til kommentar

Nei, dessverre. Jeg har ingen problemer med å koble meg til internett generelt. Det er bare telenor adresser og mailen jeg har problemer med.

 

Dette er forøvrig feilmeldingen jeg får opp når jeg prøver å sjekke mailen:

 

The host 'mail.online.no' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'mail.online.no', Server: 'mail.online.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11001, Error Number: 0x800CCC0D

Lenke til kommentar
Lurte først på om jeg måtte kutte ut bruken av bredbåndsrouter, men etter endelig å få sendt en mail til Telenor, fikk jeg i dag svar på problemet.

 

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Dette problemet kan du løse ved å angi DNS-adresser på din oppkobling  

til internett:

 

Hvis du benytter Windows 98 eller Millenium:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverk ->

 

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper, klikk deretter på skillearket  

konfigurasjon av DNS og sett merke på Aktivèr DNS

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Hvis du har Windows 2000 eller XP og bruker ADSL eller annen direkte  

tilkobling:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på lokal tilkobling, velg egenskaper.

Markèr TCP/IP og klikk egenskaper

 

Egenskaper for Tcp/ip -> og sett merke på Bruk følgende dns.

 

Legg til følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Dersom du har Windows 2000 eller XP og oppringt forbindelse:

 

Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger ->

 

Høyreklikk på forbindelsen, velg egenskaper.

Klikk på nettverk -> Velg egenskaper for Tcp/ip -> sett merke på Bruk  

følgende dns. Sett inn følgende DNS'er:

 

148.122.208.99

148.122.161.3

 

Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål

 

Det var visst riktig allikevel. :)

 

Jeg sendte inn mail til telenor, og fikk raskt svar at det var det som sannsynligvis var grunnen. Men jeg syns det er veldig rart når jeg tidligere har hatt det på motta automatisk, og det ikke har vært problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...