Kristian S Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har i dag ikke hatt mulighet til å sjekke mailen med Outlook Express fra min PC i dag, jeg har en @online.no adresse. Jeg kommer heller ikke inn på www.online.no. Når jeg prøver å sjekke mailen fra en annen pc, funker det helt fint. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har samme problem..... Sitter med et online ADSL abo På den andre maskinen du prøvde fra hadde den telenor abo? Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Ja, samme abbonementet også. (Altså på samme linje). Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 det er jo litt rart igjen da.... skal løpe å sjekke sia på en annen maskin her i huset og Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Jeg har forøvrig internett gjennom router på den som ikke funker. Det er en ISDN router av type ZyXEL 100IH. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Fortsatt ingen? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 www.online.no og epostleser funker OK. Heller ingen problemer med @online.no i Outlook. Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg klarer heller ikke å komme inn på adresser som www.telenor.no eller https://privat.telenor.no/. Kan det være at jeg har sperret alle adresser med telenor e.l. Jeg har ZoneAlarm. Jeg har også nylig installert ad-aware, og brukte det. Det var etter at jeg hadde installert dette at feilen skjedde. Jeg har prøvd å legge alt tilbake slik som det var, og avinstallert ad-aware. Dette har ikke hjulpet. Lenke til kommentar
ZR Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Lurte først på om jeg måtte kutte ut bruken av bredbåndsrouter, men etter endelig å få sendt en mail til Telenor, fikk jeg i dag svar på problemet. Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Dette problemet kan du løse ved å angi DNS-adresser på din oppkobling til internett: Hvis du benytter Windows 98 eller Millenium: Start -> Kontroll Panel -> Nettverk -> Markèr TCP/IP og klikk egenskaper, klikk deretter på skillearket konfigurasjon av DNS og sett merke på Aktivèr DNS Legg til følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Hvis du har Windows 2000 eller XP og bruker ADSL eller annen direkte tilkobling: Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyreklikk på lokal tilkobling, velg egenskaper. Markèr TCP/IP og klikk egenskaper Egenskaper for Tcp/ip -> og sett merke på Bruk følgende dns. Legg til følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Dersom du har Windows 2000 eller XP og oppringt forbindelse: Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyreklikk på forbindelsen, velg egenskaper. Klikk på nettverk -> Velg egenskaper for Tcp/ip -> sett merke på Bruk følgende dns. Sett inn følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Nei, dessverre. Jeg har ingen problemer med å koble meg til internett generelt. Det er bare telenor adresser og mailen jeg har problemer med. Dette er forøvrig feilmeldingen jeg får opp når jeg prøver å sjekke mailen: The host 'mail.online.no' could not be found. Please verify that you have entered the server name correctly. Account: 'mail.online.no', Server: 'mail.online.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 11001, Error Number: 0x800CCC0D Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Lurte først på om jeg måtte kutte ut bruken av bredbåndsrouter, men etter endelig å få sendt en mail til Telenor, fikk jeg i dag svar på problemet. Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Dette problemet kan du løse ved å angi DNS-adresser på din oppkobling til internett: Hvis du benytter Windows 98 eller Millenium: Start -> Kontroll Panel -> Nettverk -> Markèr TCP/IP og klikk egenskaper, klikk deretter på skillearket konfigurasjon av DNS og sett merke på Aktivèr DNS Legg til følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Hvis du har Windows 2000 eller XP og bruker ADSL eller annen direkte tilkobling: Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyreklikk på lokal tilkobling, velg egenskaper. Markèr TCP/IP og klikk egenskaper Egenskaper for Tcp/ip -> og sett merke på Bruk følgende dns. Legg til følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Dersom du har Windows 2000 eller XP og oppringt forbindelse: Start -> Kontroll Panel -> Nettverkstilkoblinger -> Høyreklikk på forbindelsen, velg egenskaper. Klikk på nettverk -> Velg egenskaper for Tcp/ip -> sett merke på Bruk følgende dns. Sett inn følgende DNS'er: 148.122.208.99 148.122.161.3 Håper ovennevnte besvarte dine spørsmål Det var visst riktig allikevel. Jeg sendte inn mail til telenor, og fikk raskt svar at det var det som sannsynligvis var grunnen. Men jeg syns det er veldig rart når jeg tidligere har hatt det på motta automatisk, og det ikke har vært problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå