Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

periodisk feil med turboen


manofnoiq

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikkje noken vakuumslanger som har blitt gamle da? viss det ikkje kjem blå røy ut eksosen så kan du berre køyre utan at det er skadeleg. turboen vil berre spinne uten å pumpe... er som å køyre rolig uten at turboen er i bruk. Men mister kraft, men det har du vel merka :)

Hvis du mener trykkslanger og ikke vakumslanger så er jeg ikke helt enig med deg. Hva tror du skjer når turboen blåser lufta rett ut i det fri uten motstand og du har greit med eksostrykk?

Lenke til kommentar
hei

 

Jeg lurer på om det er farlig å kjøre når turboen ikke fungerer? bilen det gjelder er en passat 1,9 tdi. Den fungerer som regel bra, men en gang iblant, så stopper den å funke. Kan det skade noe annet hvis man kjører uten turbo?

 

Hei, min far har en Mondeo 2,2 tdci å denne fikk ett problem med at turboen koblet seg ut av og til. Det var visst en

sensor som styrte turboen som var ødelagt. Og etter dette funker alt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kan være treg wastegate dette.. men det du kan gjøre er å ta av innsugs slangen på turboen å kjenne etter fysisk slakke på turbinen. (selfølgelig med avslått motor) det skal være litt slakke opp og ned (dette er slakken som olja ligger i) men ikke mye. er det aksial slakke på turbo er den garantert gåen.

 

Edit: du kan også se hvordan turbin hjulet ser ut, har vært borti biler med "hi flow filter" som har sluppet alt for store partikler igjennom og ødelagt turbin skovlene

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...