Luta Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Utviklingen av teknologi har ført til store forandringer i produksjon og distribusjon av medieprodukter. Terskelen for å produsere og formidle informasjon har blitt mye lavere. Bruk av internet som kanal for publisering av mange typer informasjon står sentralt i denne utviklingen. Overgangen til det vi kan kalle et nettverksamfunn har påvirket de tradisjonelle aktørene i mediebransjen. Så hvordan påvirkes mediebransjen av denne samfunnsmessige utviklingen i overgangen fra informasjonssafunn til nettverkssamfunn? Er massemediene blitt den sentrale arenaen for kampen om politisk makt? f.eks Hilsen journalist Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ryggkløingen, det skjulte samarbeidet og nettverksbygging har vel aldri betydd mer enn i dagens samfunn, og jeg sitter med en følelse at mediene har blitt mer klar over renkespillet som foregår i kulissene. Samtidig skrives det mindre og mindre grad om de reelle nettverkene, i allefall i tabloidpressen. Journalistene blir stadig mer tannløse, det var ikke akkurat noen sjokknyhet at "rike barn leker sammen" som det kom frem i E24s nyhet. Facebook er bare et av mange nye medier man kan leke sammen på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå