movieman666 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei! Jeg spørr for en venn som skal bygge seg data! han har 230w psu ,men det står et sted at man må minst ha 300w når man har AMD Rosessor og socket A hovedkort.. Psu`en er gammel ca. 4 år... Bør han bytte ut den oghva skjer hvis han ikke gjør det? Funker dataen med 230w ? Hilsen mOVIEMAN666 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det blir nok litt i minste laget ja, avhengig av hva slags hardware han skal ha. Men det er ikke farlig å prøve, det som kan skje er at maskinen blir ustabil. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det hørtes veldig lite ut. Det vil ikke skje noe galt, men system blir, som sagt, veldig ustabilt. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 en tredje mening: ville nok ha hatt mer watt ja, blir litt i minste laget vist man etterhvert får inn noen harddisker og non vifter, kanskje ett lys-rør eller noen leds, og det er ike ønskellig med et ustablit system, er det vel? :smile: Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det kan også tenkes at maskinen rett og slett ikke klarer å starte opp pga for lite strøm. Det beste er uansett å oppgradere til nyere psu. Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har en 250W psu Holder til AMD XP1700 Palomino 2 x WD SE HDD (80+120 8MB cache) DVD-ROM CD-Brenner Floppy... GeForce 4 Ti4200 En papst vifte Igloo 2320 cpu kjøler Soundblaster Live! og et NIC ja og selfølgelig hovedkortet, ASUS A7V8X Skal du ha ha mer en dette er det nok lurt å kjøpe en kraftigere psu (har usb mus også, den trekker kanskje bittelitt? og tastaturet.. PS2) Edit: Glemte RAM: 2 x 256 DDR266 RAM Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg ville hatt fra 350W eller over fordi da har du nok strøm for en stund...greit å være litt over minimums grensa... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Ja, det er greit å ha litt å gå på. Alt tyder jo på at strømforbruket blir større med tiden. Bare se på GFFX for eksempel, det hadde jo et voksent strømforbruk... :-? Lenke til kommentar
volumone Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg må ha minst 450W. Det radeon kortet mi suger noe helt vanvitti med strøm . Satt i en 550W i dag så nå holder det nok en stund Lenke til kommentar
Gef Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg må ha minst 450W. Det radeon kortet mi suger noe helt vanvitti med strøm . Satt i en 550W i dag så nå holder det nok en stund Vil tro det ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå