maggen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei. Min boks med RH 8 klarer ikke lenger å starte X. Har ikke tidligere hatt noen problemer med dette, det skjedde plutselig etter en reboot. Maskinen prøver å starte X flere ganger, men kommer til slutt fram til at den ikke klarer det. I loggfilen /var/log/XFree86.0.log står følgende helt nederst: Could not init font path element unix/:7100, removing from list! Fatal server error: could not open default font ´fixed´ Noen som har innspill på hva som kan være galt, og hvordan jeg kan fikse det? -magnus Systemet: Pentium III 533 GeforceDDR Western Digital Caviar 120Gb 256 mb ram[/code] Lenke til kommentar
Litagu Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det virker som du ikke har startet xfs. Lenke til kommentar
maggen Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Jess!!! Fikk det til å fungere, til slutt... Det var forsåvidt rett som du sa, Litagu, xfs klarte ikke starte. Det var en feil i FontPath i XF86Config, den var satt til "unix/:7100", da jeg forandret den til "/usr/X11R6/lib/X11/fonts/" gikk alt uten problemer. Takk Gud for mailinglister Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hadde samme problem. Grunnen til at xfs ikke starter er at den av en eller annen grunn ikke starter under INIT prosessen når disken er full. Det står at den starter, men den gjør ikke det. Den starter derimot fint fra kommandolinja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå