olemykle Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hva er forskjellen mellom disse to settene: OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 - CAS 5-5-5-18 OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit - CAS 5-6-6-15 Ja jeg kjenner teorien rundt forsinkelser og at lavere verdier er bedre enn høye verdier og at det i praksis ikke vil være mulig å merke forskjell på disse to settene men sett bortifra det, hvilken verdi er viktigst å ha lavt tall på? Hva er det beste settet av disse to? Endret 7. desember 2007 av olemykle Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Vel uansett hvis du har tenkt og overklokke, (noe som er gunstig med OCZ) så har jeg inntrykk at man ofte må slappe av litt med timings for å få det stabilt. Er det veldig prisforskjell eller? Uansett så er det mest ytelse å hente på timings kontra mhz på dem når det gjelder overklokking. i alle fall i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Er bare 40 kroner (845 vs. 805) så det er ikke prisen det står på for å si det sånn..... Har forresten prøvd å lese meg litt opp på hva disse tallene står for og så vidt jeg kan forstå spiller TRAS-verdien liten trille? Er jeg helt på bærtur når jeg tror dette kan ha noe med gjenrbuk av minnet, hvor raskt en brukt celle kan brukes på nytt? Er det da sånn at dersom man har mye minne tilgjengelig så betyr dette mindre mens den er viktigere om man kjører veldig minneintensive applikasjoner og/eller har lite ledig minne? Kanskje noen som kan dette kan svare en stakkars minneamatør....? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 I det store bildet har ikke timings veeeldig mye å si. Men desto lavere desto bedre. Hvilke timings som betyr hva, vet jeg lite om. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Fant en post til deg angående minne timings: http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=181791 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå