Gå til innhold

Hovedkort til Quad6600 - trenger råd om valg

longbow

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg trenger råd til kjøp av hovedkort, velger jeg å poste dette emnet under hovedkort, da det forhåpentligvis er flest hovedkort-guruer her:=)

Men mitt lille "problem" er at jeg nå i disse dager skal bestille meg en pc, og ha en Quad6600 prosessor.

Denne trenger da et hovedkort, men vet ikke hvilket jeg skal velge.

Har lyst til å prøve og overklokke litt, men absolutt ikke tyne ut systemet på max!

(kan man klokke med boxed vifta? hvis ja, hvor langt opp da?)

Har dere noen gode tips til valg av hovedkort, gjerne i den lavere prisklasse som kan passe? (kan strekke meg litt oppover, ca 1500 hvis det er overlegent et billigere kort).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut!

Kanskje jeg går for dette hovedkortet:=)

- så bra ut og fin pris på det å!

SLI tror jeg strengt tatt jeg ikke komme til å "savne" heller.

Men var stor den vifta du linka til hvertfall:P

hadde håpt på ei mindre vifte kanskje, eller ei som ikke var så høy...

Lenke til kommentar
Ser det siste hovedkortet som er linket til, har minne opp til PC6400.

Vil det si at PC8500 ikke vil fungere?

(hvis det stemmer at PC8500 er bedre hvis en skal klokke?)

Det er fordi det ikke finnes noen offisiell standard som er høyere enn PC6400 (DDR2)

Men MSI kortet støtter selvsagt PC8500 eller hva du nå putter inn, akkurat som Gigabyte kortet gjør - begge er basert på samme chipset.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Okey, takk for svar!

Crossfire, det betyr at en må ha samme skjermkort?

- fungerer det med feks 2 Geforce GT8800?

For å kjøre Crossfire må du ha to like ATI kort, som f.eks to 3850/3870

For å kjøre to Geforce 8800, må du ha et Nforce 650i/680i hovedkort med SLI støtte, Nforce baserte hk kan være ganske så brysomme, særlig med tanke på oc av Quadcore. De støtter heller ikke Intels nye serie med Quadcore prosessorer som blir lansert i disse dager.

En tommelfingerregel er: Er du helt sikker på du skal skjøre SLI - går for et Nforce kort, ellers styrer du langt unna.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

hehe...

nå som valget så lett ut, ble det plutselig veldig vanskelig igjen...

Da at geforce kort ikke liker overklokking, og at ATI alene som skjermkort er svakere enn gt8800.

og som du sier, nye intel prosessore på vei...kanskje best å vente litt med valget og se prisene på de, eventuelt kunne få quad til en lavere pris.!?

Lenke til kommentar
hehe...

nå som valget så lett ut, ble det plutselig veldig vanskelig igjen...

Da at geforce kort ikke liker overklokking, og at ATI alene som skjermkort er svakere enn gt8800.

og som du sier, nye intel prosessore på vei...kanskje best å vente litt med valget og se prisene på de, eventuelt kunne få quad til en lavere pris.!?

Du kan overklokke bra med Nforce også, er mange fornøyde 650i/680i eiere rundt omkring, men det er flere fortvilte ;)

Trenger du virkelig mer kraft en to ATI 3870 kan levere? Og ATI har lansert 3850/3870 som mellolklasse kort, samtidig er 2900 tatt ut av produksjon - det betyr at det vil dukke opp ett highend kort fra ATI om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...