evenh_ Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei PHP-guruer:) Jeg har et par uttryk i C, som jeg har problemer med å få til i PHP, grunnet manglende C-kunnskaper. Jeg får følgende feilmelding under kjøring av scriptet på server: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /www/script.php on line 50 $tabell er en array, $navn er en string og $i og $j er integer. Følgende loop i C: for (i=4;i<=strlen(navn);i++){ j=(i-4)%26; del1=del1+navn[i-1]*tabell[j]; } som jeg har prøvd å oversette slik i PHP: for($i = 4; $i <= strlen($navn); $i++){ $j = ($i-4)/26 $del1 = $del1 + $navn[$i-1]*$tabell[$j]; } Jeg har også følgende uttrykk i C: for (i=4;i<=strlen(navn);i++){ j=(i-4)%26; del2=del2+(navn[i-1]*navn[i-2])*tabell[j]; } Dette uttrykket har jeg ikke begynt å legge inn i PHP enda, i og med at jeg ikke forstår hvordan jeg skal uttrykke utrykk 1 i PHP. Takk på forhånd, dieselmusa Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 for($i = 4; $i <= strlen($navn); $i++) { $j = ($i-4) / 26; $del1 = $del1 + ($navn[$i-1] * $tabell[$j]); } Men er $navn et array? Lenke til kommentar
evenh_ Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 $navn = $_POST['navn']; Jeg har med vilje ikke sjekket $navn for ugyldig input. Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hvis $navn er en string, kan du ikke bruke []. [] er for arrays, {} er for å hente tegn fra en string. $fruktArray = array('eple', 'appelsin'); $string = $array[1]; //appelsin echo $string{2}; //p Lenke til kommentar
evenh_ Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg skjønner hva du mener, men jeg får det ikke til i praksis =/ http://pastebin.ca/804291 Lenke til kommentar
arex1337 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Er det mulig at du bruker + for å konkatenere strenger? Dette er IKKE riktig PHP: $string = 'abc'; $foo = 'd'; $bar = 'e'; echo $string + $foo + $bar; //Ikke abcde, men 0 Dette er riktig PHP: $string = 'abc'; $foo = 'd'; $bar = 'e'; $string = $string.$foo; //abcd $string .= $bar; //abcde Endret 3. desember 2007 av arex1337 Lenke til kommentar
evenh_ Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Skjønte ikke helt hva du ville få frem? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hvis $navn er en string, kan du ikke bruke []. [] er for arrays, {} er for å hente tegn fra en string. $fruktArray = array('eple', 'appelsin'); $string = $array[1]; //appelsin echo $string{2}; //p [] funker fett det, og veit du hva? {} blir fjernet i PHP6 Er det mulig at du bruker + for å konkatenere strenger? Mulig jeg er blind, men jeg ser ikke noen concat type C i koden. Red.: Jeg er visst fortsatt litt trøtt idag. Dette er da vitterlig ulovlig? Trekker resterende av innlegget i ren protest. Endret 3. desember 2007 av Ernie Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 for($i = 4; $i <= strlen($navn); $i++) { $j = ($i-4) / 26; $del1 = $del1 + (($navn - 1) * $tabell); } Tror den skal fungere, men neste gang bør du gi hele koden for at vi skal kunne tolke det riktig Lykke til! Lenke til kommentar
evenh_ Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg fikk det til på en annen måte:) Her er koden i C++ jeg vil oversette: http://pastebin.ca/804389 Her er koden jeg skrev i PHP ble: http://pastebin.ca/804391 Takk for all hjelp :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå