Gå til innhold

Er dette harddisker for laptoper?

m0g1e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! :)

Nå ser jeg på priser på prisguiden, og det varierer voldsomt på både pris og GB og rpm-hastigheter. Tenker på å sette en inn min egen laptop også nå siden harddisken her er på en 40GB og blir fort varm. Er også meget lite erfaringer liggende på prisguiden.no på slike 2.5" disker.

Om noen har noe å anbefale har jeg åpne ører for det meste :)

En annen ting er støy. Foretrekker klart en tilnærmet støyfri disk enn at den skal være rask og har mange GB. Regner med støy fra disker er et mindre problem på dagens laptoper.. eller?

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte samsung 160gb som er største du får med IDE kontakt i dag, den er veldig stille og kjølig, kan lett anbefale den :)

Har du andre erfaringer med 2.5" disker så gjerne nevn noen :)

Er det 7200rpm disk forresten?

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Nei det er 5400rpm. Jeg har også erfaring med en hitachi 40gb disk, den bråkte en del, men tålte mye. Samsungen har jeg nå for tiden i et eksternt kabinett, har mista den i gulvet noen ganger, men den bare overlever.

Har også sett noen 60gb 7200rpm disker, og kan ikke si at jeg merker stor forskjell, unntatt at de er dyrere.

Lenke til kommentar

Takk så mye for svar! :)

Veldig usikker på hva jeg skal kjøpe til min egen laptop akkurat nå. Tenker mest på å få en disk med minimalt med strømforbruk siden resten av PC-en er temmelig strømsjuk og av billig vare. Vet heller ikke hvor lenge jeg har igjen av PC-en mtp hvor varm den osv.

En 60-80GB vil nok holde i masse hvis noen har noe å anbefale :)

Lenke til kommentar

Om du er opptatt av strømforbruk kan Hitachi være veien å gå. Jeg har drøssevis med 2,5" Hitachi-disker, som jeg kobler til et eksternt kabinett med kun én usb-kabel (det vanlige er å bruke en som splittes i to, så man har en usb-port til strøm og data, og en til bare strøm). Til og med de som spinner med 7200 rpm fungerer fint over én kabel. Se etter 5K250-serien.

Jeg vil også tro at Samsung er ganske sparsommelige med strømmen, ut fra hva diskene deres til 3,5"-plattformen har prestert.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...