Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal møte ei jente, men...

Gjest gutt16*gjest

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16*gjest

hei,

jeg ble kjent med en jente via nettby for en stund siden..har snakka en del på msn osv og vi bestemte oss for å bli litt bedre kjent!... skal møte henne til helgen..

skal på cafe.. men så lurer jeg litt.. hva skal vi snakke om liksom? jeg er så dårlig til å dra i gang samtaler osv!

no tips`? er så dårlig til slikt!

er s¨å redd for at det blir litt som "jaja.. neida så.. joa.. fint vær ute.. døgnet har bare 24 timer det, hahahah"

sååå.. no samtaleemner, eller no`? hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest gutt16gjest*

nja.. ok.. vi har prata en del om musikk.. så ja..

men nå skal vi liksom bli bedre kjent på en måte... hvordan skal jeg gå fram..

omg jeg er helt nervevrak...

Lenke til kommentar

Heisann, hvordan er dere når dere snakker på msn da? Hvem stiller flest spørsmål? Snakker dere mye,eller stopper samtalen litt opp?

Dere kan jo først si hei:p og gå til cafen eller hvor dere skulle. Så kan dere snakke om stedene dere bor på? Aktiviteter og interesser,kanskje dere har noen av like interesser så kan dere snakke rundt det. Og etter vert som dere kommer på fler og fler temaer så kommer det fler og fler spørsmål etter vært:)

La oss si du har funnet ut at hun har et dyr, da kan du spørre om hvor gammelt, hva heter den,jente eller gutt er den aktiv osv. Eller vis interessen er dans, så kan du spørre om hva hun liker best og danse,og om hun går på noen danse kurs,hvor lenge hun har danset, osv.

Så kan dere jo snakke om mat også siden dere er på cafe, hva hun liker, hva hun ikke liker osv.

Så kan du spørre for moro skyld hva ønsker du deg til jul.

Det er masse dere kan snakke om,og egentlig er ingen ting dumt, så lenge dere ikke bae sitter der og ser i luften:P:)

Lykke til:)Dette klarer du:)

Kos deg masse

klem

Lenke til kommentar

En annen ting, som kanskje kan hjelpe. Snakke med henne som du snakker til en venn, altså spør om hvordan dagen hennes har vært. Fortell en morsom ting du opplevde for et par dager siden, eller noe som skjedde i helga. Men det er ikke så viktig akkurat hva dere prater om, så lenge er komfertabel i situasjonen.

En annen god ting, hvis du er nervøs, si det. Det vil bryte isen og ting går mye lettere etter det. Det er ikke noe galt og si det, du mister heller ikke "maska" når du gjør det. Det aller viktigste er at du klarer og slappe av.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hadde en litt vel rar "samtale" med en jente på skolen i dag. Vi har liksom aldri nesten snakket sammen. Hun er en venn av en venn av meg på en måte, men vi bruker aldri å være i lag. Jeg var på vei ut fra do og hun sto utenfor siden hun ventet på en venninne som var på jentedoen. Ca slik var samtalen vår:

Hun: Hei.

Jeg: Hei. (Jeg stopper å gå)

Vi står sånn i kansje 10 sekunder og alt er helt stille.

Jeg: Hadebra.

Hun begynner å flire.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker da jeg møtte dama for første gang i byen. Hadde snakka på msn i 3 måneder om alt og ingenting og jeg tenkte aldri på at vi måtte snakke om noe. Var mer nervøs for å møte a i det heletatt. Vi gikk for det meste og så litt dumt på hverandre en gang iblant. Gikk vel opp og ned Karl Johan 3-4 ganger tror jeg. Pluss en uønsket tur innom skippergata.

Ellers så kan jo en kino være en fin nødløsning. Alle sier at da får dere ikke snakka osv. Hvis dere ikke tørr uansett så kan dere jo se en film og snakke om den etterpå.

Men for guds skyld... IKKE prøv deg på en etterligning av Steve Irwin... *ta seg til pannen og riste på hue* Det var... off.. Neinei. Men det endte jo bra.

Anyways. Å planlegge hva du skal si er fyfy. Å planlegge samtaeemner derimot kan være stor fordel ;) fritid, klær, mat, dyr. Det viktigste er ikke hva du spør om, men hvordan du spør om det. Virker du interessert gir hu mer av seg. Og prøv å slå inn et par komplimenter en gang iblant også :thumbup:

Lykke til *swusj*

Lenke til kommentar
haha, nå ble jeg nysjerrig her! :D Hva gjorde du stinkey? Etterligna tommel i rumpa eller noe? ^^

Var vel mer at jeg etterligna stemmen hans og hans entusiasme ved hvert dyr han viste fram. Husker ikke nøyaktig hva jeg sa, men det sier jo sitt når man begynner med sånt første gang man møter jenta :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk det var en positiv ting stinkey, så lenge du føler deg trygg på jenta da.. :) Ikke noe å stresse med.

Sett utifra at vi på 8 timer rakk å se en film, spise en pølse, gå innom skippergata på en av våre 3 ferder opp og ned Karl Johan. Og på de 8 timene sa like mye som blir sagt på de stummes landsforening. Men trygg ble jeg da etterhvert i alle fall. Men der og da... Trukke det ass... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...