Gå til innhold

Synspunkter ang Pirates of the Caribbean 4, Andre filmer som er dere synes er bra?

Stallone

Anbefalte innlegg

En 4'er kan være OK, men bare hvis de finner fram igjen humoren. Jack Sparrow var en kopi av seg selv i de to siste, Depp bør kunne klare å gjøre noe orginalt med ham i en eventuell oppfølger.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En liten fordel er jo at vi forhåpentligvis hadde sluppet Bloom da han er dau
. Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes seriøst 75 % av alle dere at filmene er så dorlig? noensom er så snill å simeg åssen filmer somer bra da? er alltid på utkikk etter bra filmer! så det er bare å poste åssen filmer som dere liker bedre enn andre, dere kan også si litt hvorfor dere synes akuratt den er så bra :)

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor enormt mange bra filmer det fins, og det ikke går på noe annet enn smak og behag og personlige preferanser, tror jeg anbefalinger av 'bra filmer' kan bli litt random, rett og slett. Men du får jo fort inntrykk av hvilke filmer de enkelte av oss foretrekker ved å henge litt her på forumet, dessuten kan du jo sjekke YMDb-listene mange har i signaturene.

En 4'er kan være OK, men bare hvis de finner fram igjen humoren. Jack Sparrow var en kopi av seg selv i de to siste, Depp bør kunne klare å gjøre noe orginalt med ham i en eventuell oppfølger. En liten fordel er jo at vi forhåpentligvis hadde sluppet Bloom da han er dau.

SPOILER

Lenke til kommentar

Quoter meg selv fra en annen tråd:

Langdryg er sikkert og visst. Jeg måtte se denne filmen i tre deler da jeg faktisk sovnet 2 ganger!! Det er hvertfall rekord for min del. At en film er lang er ikke negativt men når historien er såpass kjedelig og uengasjerende som her da blir det entydig negativt. Sitter egentlig kun igjen med spesialeffektene fra denne filmen. De var veldig bra, resten kan glatt ignoreres. Håper dette blir siste reinkarnasjon av filmen.
Lenke til kommentar
Kan de ikke heller bruke pengene på å lage god film?

Skjønt enig. Jeg så den første, og utover scena i begynnelsen der Depp seiler inn til havna, og at Depp var med i filmen, så var det en ulidelig kjedelig smørje. Oppfølgerne har jeg ikke giddet å kaste bort tid på.

Kom ikke lengre jeg heller. Gav meg faktisk før den var ferdig.

Lenke til kommentar
Kan de ikke heller bruke pengene på å lage god film?

Skjønt enig. Jeg så den første, og utover scena i begynnelsen der Depp seiler inn til havna, og at Depp var med i filmen, så var det en ulidelig kjedelig smørje. Oppfølgerne har jeg ikke giddet å kaste bort tid på.

Kom ikke lengre jeg heller. Gav meg faktisk før den var ferdig.

Jeg trodde det faktisk ikke var mulig at noen hatet PotC filmene, men etter å ha lest denne tråden var visst det feil å tro...

Jaja..en kan jo ikke like alt. :)

Jeg synes forøvrig en fjerde film er unødvendig, selvom jeg liker 1,2,3 veldig godt.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke det være mulig å hate de? Selv vil jeg ikke bruke betegnelsen hat når jeg beskriver mine følelser rundt filmen. 1ern var et friskt pust, og var absolutt mer enn godkjent. Den andre filmen er det så som så med, begynte å merke at jeg var gått lei hele konseptet, og når 3ern kom, ble jeg overbevist. Jeg ser heller maling tørke, enn å lide meg gjennom den igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jo, han er jo dau. Han har tatt over for Davy Jones som kaptein på skuta som frakter døde pirater.
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle ikke det være mulig å hate de? Selv vil jeg ikke bruke betegnelsen hat når jeg beskriver mine følelser rundt filmen. 1ern var et friskt pust, og var absolutt mer enn godkjent. Den andre filmen er det så som så med, begynte å merke at jeg var gått lei hele konseptet, og når 3ern kom, ble jeg overbevist. Jeg ser heller maling tørke, enn å lide meg gjennom den igjen.

Det er bare det at jeg har aldri hørt om noen som ikke har likt de og jeg er veldig mye rundt omkring på nettet, diverse fora og slikt og jeg har alltid opplevd at alle liker de filmene fra alle verdens kriker og kroker.

Men liker ikke du de, så er det greit for meg...

Lenke til kommentar
Synes enkelte her inne er vel krasse med ordbruken, men slik blir det ofte når man ikke evner å kritisere ordentlig. 1'ern var god, og 2'ern og 3'ern var ålreite. Men det har vel blitt litt inn å hate disse filmene i det siste.

Buhu. Du har ikke akkurat evnen til å argumentere ser jeg. Hva er bra med to og tre? Det jeg vet, er at jeg satt limt til stolen under eneren, gjespet i blant under toeren, og skrudde av treeren.

Toeren, sjøudyret var en elendig effekt, Jack Sparrow kjemped med seg selv for å være en tøff og egoistisk pirat. I tilleg kom kyssedramet, hva fean? Kjærlighetsdrama, i en pirat film? Nei takk.

Lenke til kommentar
Det er ikke vits å begynne å krangle da! stenger en hel tråd bare pga at noen duster må krangle om en dum film? det er en film dere! noen liker den andre liker den ikke, ja? ikke vits å prøve å stenge tråden!

Det er ingen som krangler her, vi diskuterer.

Har tråden blitt stengt og gjenåpnet uten at jeg fikk det med meg?

Lenke til kommentar
Synes enkelte her inne er vel krasse med ordbruken, men slik blir det ofte når man ikke evner å kritisere ordentlig. 1'ern var god, og 2'ern og 3'ern var ålreite. Men det har vel blitt litt inn å hate disse filmene i det siste.

Buhu. Du har ikke akkurat evnen til å argumentere ser jeg. Hva er bra med to og tre? Det jeg vet, er at jeg satt limt til stolen under eneren, gjespet i blant under toeren, og skrudde av treeren.

Buhu hæ? Sier bare at når folk kommer med utsagn som "historien er teitere enn en amøbe" så tar jeg ikke det som et tegn på ordentlig kritikk. Synes ikke 2'ern eller 3'ern var det helt store, men slakter ikke filmen kun fordi det står Pirates i tittelen (mistenker en del for å gjøre det).

Lenke til kommentar

Tviler egentlig sterkt på om det blir noe 4er med Johnny Depp, Depp har spillt nok blockbustere for en stund, han er jo først og fremst en skuespiller av høy klasse som spiller de rollene han selv vil uavhengig av hvor kommersielle de er. Så jeg vil tro at Johnny Depp har behov for å finne tilbake til det litt mer spesielle og provoserende rollene i tiden fremover. Det som ligger på listen av upcomming Johnny Depp filmer tyder i hvertfall på det (bla. Filmatisering av kjente romaner, og Marilyn Manson film), han kan i hvertfall ikke spille inn oppfølere for Disney de neste ti årene hvis han skal bevare det rykte han har bygd seg opp.

PS. Det er tydligvis noen litt hårsåre debatanter i denne tråden. Det at man bør bruke pengene andre steder enn på Pirates behøver ikke å bety at filmene opprinnelig var dårlig, bare at det finnes så mange gode ideer til film der ute, at det er unødvendig å melke enda flere oppfølgere ut av Pirates ideen. Forhåpentligvis for de aldri i stand Jurrasic Park 4 heller for å si det sånn, film bør ha større fokus på å fortelle de gode historiene enn å lage oppfølgere av blockbustere. Husk på at når man skal lage en oppfølgere må man finne på en historie, for å kunne markedsføre den som oppfølger (altså historien er andre prioritet). Mens når man lager en ny film har man derimot en god historie og ønsker å lage film, historien kommer altså først filmen etterpå.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...