TyrantOfWinter Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 I år ble det altså enda et traust gjensyn med den barnslige julekalenderen om småtrollene som leker Olsenbanden. NRK sender som kjent julekalendere på barne- tv, og jeg synes vi kan holde barneundeholdningen på NRK, og det tror jeg TV2 også hadde tjent på. De siste årene har det vært en trend å sende Olsenbanden Junior og Vazelina Hjulkalender på TV2, og dette heller jo mest mot fokus mot de unge. Med litt enkel research på den norske wikipediaen ser jeg at dette stemmer. Siden 2000 har Vazelina Hjulkalender gått 3 ganger, i 2000, 2002 og 2005, Olsenbanden Junior har gått 3 ganger, i 2001, 2004 og nå i 2007, mens det i fjor sank til et historisk bunnpunkt med å sende Jul i Vallhall, en dansktalende (!) julekalender med et målrettet fokus på barn. 2003 var et hederlig unntak, der de tok til vett og viste The Julekalender igjen. Så hvorfor satser de ikke på å være en motsetning til NRK, og mynte julekalenderne sine på de litt eldre, som med å sende The Julekalender eller Julefergå, som dunderten meg ikke har gått siden 1998! Best av alt, de kunne spurt enten Travelling Strawberries, eller andre underholdningsgrupper om å lage en helt ny serie, med mystikk og herlig atmosfære som vi så i The Julekalender og Julefergå, i stedet for å målrette seg mot barna om og om igjen. Hva mener dere? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Trist for dem som virkelig gleder seg til aa se julekalenderne, men personlig saa klarer jeg ikke bry meg. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg ville heller sett The Julekalender i år- Lenke til kommentar
Sayid Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jepp, eg synst det er på tide at The Julekalender. I vertfall at det sender det på kvelden sånn at ungene kan også kan ha sin Julekalender. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har the julekalender, og skal se the julekalender Hadde vært kult med noe nytt snart ja.. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Klarer meg med Nissene på låven jeg. Blir aldri lei den serien. Lenke til kommentar
Chinchill Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har the julekalender, og skal se the julekalender Hadde vært kult med noe nytt snart ja.. Helt enig Jeg sitter å ser the julekalender nå Because you are the only one with longest face and ugliest clothes Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Julefergå ja...Har ikke den bare gått en gang, kan ikke huske at den har gått flere ganger? The Julekalender ja..da hadde jeg også fulgt med om den hadde gått. "Haa..aahhh..de GULE SIDENE!" XD Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Julefergå ble vist i 1995 og 1998. The Julekalender vil jeg påstå er noe av det mest geniale som nen gang er vist på norsk TV. En favoritt er jo i slutten, når Benny skal stjele "Den Store Kloke Boken" fra nissene, men tar feil og heller stjeler "Den store kokeboken" Endret 4. desember 2007 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) De burde heller ha sendt The Julekalender. Jeg har sett Nissene på Låven tre ganger, Barnas Superjul gidder jeg ikke en gang gi en sjanse, og Olsenbanden Jr. liker jeg ikke. Ingen gode julekalendere i år... Eller, Nissene på Låven er jo morsom, men ikke like morsom når du har sett den flere ganger. Må nok kjøpe The Julekalender på dvd! Endret 4. desember 2007 av wwwerner Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hadde vært herlig å se The Julekalender flere ganger ja! Kommer frem flere og flere dobbeltmoraler hver gang man ser den x] Lenke til kommentar
FlowerEye Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Åååh, jeg er så enig, så enig! Har lengtet etter å få noe skikkelig på TV i mange år nå. Noe man kan få litt julestemning av The julekalender og Julefergen var jo bare genialt da! Apropos det, er det noen som tilfeldigvis vet om plasser hvor man kan se disse online? Jeg ligger nemlig på sykehus nå, og det ville vært veldig koselig å hatt noe å brynet dagene på, da de fort kan bli lange og kjedelige. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Syns TV2 burde valgt å sende "The Julekalender". Tror de ville tjent på det. Men, nå er et ikke jeg som bestemmer, heldigvis kanskje. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) The Julekalender er definitvt den beste julekalenderen noen gang.. Kunne skrevet maaange sider om hvor genial den er Om Travelling Strawberries hadde laget en ny julekalender i samme gamle stilen hadde garantert fulgt med.. Men .. Vi har ingen God Gammel Nok Uansett, Olsenbanden Junior er patetisk. Ordentlig Olsenbanden er en av mine andre favoritter og er i milevis bedre. Endret 7. desember 2007 av Haakon* Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Klarer meg med Nissene på låven jeg. Blir aldri lei den serien. Nissene på låven er jo tragisk elendig da. Nei i år er det ikke noe bra julekalendere dessverre Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Har ikke vært gode julekalendere på flere år. Eneste som redder julen min er Narnia og Donald Duck. Hvorfor ikke lage noe nytt istedenfor å vise samme skiten hvert år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå