Jørgen Sørheim Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Joda, men så er jo jeg lovlydigheten selv. Jeg vet derimot at enkelte småtroll med konsentrasjonsvansker syns store mengder tekst er lite spitzy, og hopper derfor galant over sånt. Uansett. Systemet vi har nå funker helt fint for både moderatorer og brukere. At et lite fåtall brukere ikke ser det store bildet og lar seg genere av vennlige henstillinger til å følge retningslinjene alle i utgangspunktet har godkjent, er virkelig ikke et problem. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er vel heller brukerne som forsøpler trådene med unødvendige innlegg og så må moderatorene rydde opp, er det ikke? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg ser poenget til trådstarter men synes det er en dårlig idé å sende autosvar kun på PM eller kun ha de skjult. Dvs. det er behov for alle måtene å gi tilbakemelding på. - PM egner seg for tilbakemeldinger som hverken andre moderatorer eller brukere behøver å se. F.eks "Hei, jeg ser tråden din og vil bare si i fra om at tittelen blir mer lettlest om du endrer den til bla bla". - Autosvar eller meldinger med skjult innlegg egner seg for meldinger kun andre moderatorer skal se. F.eks "Trådstarter har fått beskjed på PM om å slutte å bumpe vilt og har fått slettet noen bumper". - Synlige autosvar eller moderatormeldinger i tråden egner seg når det er flere i tråden som er i ferd med å gjøre den samme feilen. F.eks "sitatfesten er over. Noen innlegg har blitt fjernet grunnet unødvendig mye sitering. Vennligst ikke siter mer enn nødvendig og fjern IMG-tag fra sitatene". Alt til sitt bruk. Ellers så må jeg få poengtere at jeg synes det er viktig at moderatorene er synlige og sier offentlig i fra om ting. Det har noe av den samme forebyggende effekten som politi i gatene har. (Uten videre sammenligning). Tenk heller på det som en trygghetsfølelse mot forsøpling av tråder. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Synes systemer slik det er i dag, fungerer bra. Jeg synes forøvrig det burde vært strengere. Tråder med dårlige emnefelt o.l. burde stenges på en slik måte at trådstarter kun har muligheten til å endre det som bryter med retningslinjene. Dermed får ikke trådstarter glede av tråden sin, som bryter med retningslinjene, før han faktisk har ordnet opp i det. Når den er ordnet opp i, åpnes tråden igjen. Ørjan... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Men da får heller ikke andre deltagere i tråden glede av tråden Det blir kollektiv avstraffelse. For det rammer flere enn bare trådstarter. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Vet at det i noen tilfeller rammer flere enn trådstarter, men det får våge seg. Men mange problem er løst før trådstarter har endret emnefeltet, slik at trådstarter ikke gidder å gjøre noe med det. Nå har jeg ikke noen tro på at dette er noe som vil gjennomføres. Men jeg er tilhenger av at ting får konsekvenser, og det er ikke alltid det skjer når det kun legges inn et innlegg. Ørjan.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Det blir kollektiv avstraffelse. For det rammer flere enn bare trådstarter.Akkurat, ingenting provoserer meg mer enn når en diskusjon er godt i gang og jeg har postet et skikkelig innlegg, men så stenger en moderator tråden pga filleting som dårlig emne eller noe slikt. Straffer jo like mye meg (og andre deltakere) som trådstarter da. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Neh, syntes dette blir for pirkete av et problem. Eneste er hvis det er en diskusjon jeg faktisk liker og vil vaere en del av, men sa klarer ikke tradstartern og fikse tingen i tide. Men i den sammenhengen kan jeg jo bare starte en ny trad. Men sann generelt og se noen autosvar gjor meg absolutt ingenting. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ser overhode ikke problemet med dette. det går så raskt å bla forbi postene til moderatorene uansett. Jeg synes faktisk det bare er positivt at de står der for da kan man se hva moderatorteamet vektlegger og rette seg etter det selv om man kanskje ikke enda har gått i samme fella. Moderatorpostene er en klar indikasjon på hvor grensa går. Noe som kan være forskjellig fra underforum til underforum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg