Nemesis90 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Hei, jeg leter etter den ultimate CPU kjøleren til intel quad 6600, skal Klokke.. og vil ha den beste kjøleren der ute.. etter det jeg har hørt, står det mellom disse 3: Noctua NH-12, Schyte infinity Zalman CNPS9700 Men hvilken er best? på tomshardware, sies det at Zalman'en er veldig bra, andre steder sies det at ingenting slår noctua, og noen steder siest det at Schyte inifity er kongen. tja, vanskelig og bestemme seg.. noen som kan krone en vinner av disse?=) Endret 3. desember 2007 av lunnr Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Når du skriver glocking, så er dette det første som kommer til huet mitt: Den ultimate kjøleren er forresten ikke på lista di, for den beste til Quad er TRUE kjøleren, men det er ingenting som slår skikkelig vannkjøling Lenke til kommentar
thoering Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Thermalright Ultra-120 eXtreme Referansekjøler hos mange sider som tester hardware ;-) Du gjør uansett ikke et dumt valg med Scythe eller Noctua. Personlig er jeg ingen stor fan av Zalman da du ikke kan bytte vifte, og zalmanviftene er ikke verdens beste rent støymessig. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) ***slettet*** Endret 3. desember 2007 av TXD1979 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har hørt veldig mye bra om scythe infinity, men det er jo selvfølgleig litt av et drog av en kjøler... -Stigma Lenke til kommentar
Lightning Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Personlig er jeg veldig fornøyd med Noctua, meeget stillegående og kjøler godt. Idler på 38 grader og max load er vel på rundt 46-48 grader hvis jeg ikke husker alt for feil, dette er med mild overklokking eller glocking som du kalder det Men når det gjelder støynivå så bråker mybook disken min mer enn maskina Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 jaja, Klokke da.. dere skjønner hvertfall hva jeg mener, ingen vits og sitte og le av det.. Men noen av dere som kan linke meg et bra vannkjølings sett, Har thermaltake Armor kabinett, og etterhva jeg vet er det "bygd" for at man kan kunne innstalere vannkjøling.. men jeg er usikker på om hvordan kjøling jeg skal ha for de 2x 8800GT jeg skal ha. takker for tips. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du kan jo kjøre all-thermaltake da , og kjøpe et BigWater 745 , det fungerer helt fint, har det selv, men er ikke akkurat high end , men bedre enn luftkjøling, til en hyggelig pris Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 ok men har du link til dette? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) hold dere til saken no! (måtte berre seie noko ) Er personlig fornøyd med Noctua. Har 42 idle 58 load (rom temp. 25*C) (men når rommet er på 15*C er det neede på 37/47, gidder ikkje å slå på ovnen avogtil ) Endret 4. desember 2007 av MPC Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Scythe infinity, ikke verst. Kanskje jeg burde kjøpe den selv Scythe infinity review Lenke til kommentar
Espen3 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hørt at Thermalright Ultra-120 eXtreme skal være ekstremt bra til overclocking, en kompis hadde en temp på rundt 30-40 og 50-60 load nå har han rundt 16-18 og 30-34 load. Har bestilt den selv, gledere meg til å få den. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hørt at Thermalright Ultra-120 eXtreme skal være ekstremt bra til overclocking, en kompis hadde en temp på rundt 30-40 og 50-60 load nå har han rundt 16-18 og 30-34 load. Har bestilt den selv, gledere meg til å få den. Med mindre det var under 16 grader i rommet, så kan du legge på 15 grader på de tempereaturene Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hørt at Thermalright Ultra-120 eXtreme skal være ekstremt bra til overclocking, en kompis hadde en temp på rundt 30-40 og 50-60 load nå har han rundt 16-18 og 30-34 load. Har bestilt den selv, gledere meg til å få den. Ultra 120 eXtreme _ER_ det kraftigste man får av luftkjølere. Infinity og Noctua er også bra kjølere. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 ok, men Zalman CNPS9700 kan ikke måle seg med thermalright ultra 120 exstreme? også lurer jeg på, hvordan vifte burde jeg sette på den? jeg er ikke så veldig opptatt av støy, så ønsker ikke en super stille vifte som egentlig ikke blåser bra. kom gjerne med tips om 120mm vifter:) Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 jaja, Klokke da.. dere skjønner hvertfall hva jeg mener, ingen vits og sitte og le av det.. Men noen av dere som kan linke meg et bra vannkjølings sett, Har thermaltake Armor kabinett, og etterhva jeg vet er det "bygd" for at man kan kunne innstalere vannkjøling.. men jeg er usikker på om hvordan kjøling jeg skal ha for de 2x 8800GT jeg skal ha. takker for tips. Her har du vannkjølingssett til s775: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=...amp;mcat=14s384 De skulle også ha fått inn vannblokker til 8800GT nå men kan ikke se dem i webshopen enda. (Ref) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 De skulle også ha fått inn vannblokker til 8800GT nå men kan ikke se dem i webshopen enda. (Ref) Jo, her er det blokk til 8800 GT Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jepp, var visst bare jeg som var litt sløv:-) Lenke til kommentar
uff-bjert Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 To kjølere som sjelden nevnes i sammenhengen men som kan måle seg med de mer kjente er: Sunbeam Tuniq Tower Aerocool Dominator. Sistnevnte er muligens gått ut nå. Generelt er all de nevnte kjølerne gode kjølere, og Forskjeller er relativt små og en en del avhengig av kabinett og andre vifter i kabinett. De kalde fakta ER at en kjøler kan være best i et kabinett og en annen i et annet. Uansettt tror jeg ikke du trår mye feil ved kjøpe noen av de kjølere som er nevnt, sjekk bare hva du har plass til og hva du selv liker. Lykke til :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå