Taxman Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg hadde det samme problemet med min Yamaha - men i nero brukte jeg muligheten til å slå av "fartskontrollen" til brenneren. Var lei av at alle ukjente plater ble brent på 12x. Testet resultatet på de første platene, men når jeg fant ut at ei plate tålte det så er det bare å svi i vei i max fart. Vet ikke om deres brenner støtter det, men hvis den gjør det så ligger det under "Recorder" - "choose recorder" - "options" - her kan jeg velge om jeg vil ha både burnproof og speed controll. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Mange gode forslag her, men kan komme med ett til : Får du mye buffer underrun? Jeg fikk en periode en beskjed lignende : Buffer underrun avoided 117 times". For hver gang brenneren unngår en buffer underrun så slutter den å brenne i ett sekund eller mer så bufferen skal kunne fylles opp igjen. Det skjedde på grunn av at IDE kontrolleren min (til harddisken) av en eller annen grunn hadde slått av DMA. Når jeg slå den på igjen, gikk alt så mye bedre. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 En ting til... Når det står "Burn Complete at 48X" vil det si at brenner'n har brent HELE tiden på 48X eller er det teoretisk at den har "skrudd" ned farten selv, pga platen! Prøv nero speed test på lesing, 5min er da ikke så galt det på en 48x brenner. 48x har du kun i slutten på platen. Eks min plextor 40x cd-rom starter å lese med 15-20x, slutten er ca 38x. Dere er så opptatt med antall x som står stemplet på brenneren, 48x er neste umuligt å oppnå. Grunnen er at på 40x er rpm 8000, så skal du få lik brenning i starten må vel platen ha en rpm på 16000. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 God morn! Duden har all grun til å reagere på 5 1/2 min. På min Plexstor 40x, så bruker jeg 3 min. fra HD til CD, men test, Da bruker jeg Imation 32x plater. Prøv med kvalitets plater, har mye å si hvilke plater en bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå