Gå til innhold

48x cd-brenner som bruker HELE 5 1/2 minutt å brenne!!!!!!!

Drekk

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg "ny" brenner idag.. en LG 48x 24x (48x les tror jeg) samma det ..

Den bruker HELE 5 1/2 minutt å brenne.. synes det er veldig lenge for en 48x.. det står i NERO at den brenner på 48x.. .. .. . Men alikavel så tar det så lang tid.. Burde ikke det ta ca 3 1/2 minutter å brenne en 700 mb cd a.. skjønner ingenting..

Hva kan gjøres for å minske brenne-tiden?

Kjører den på en:

P3 800

380 SDRAM

120 gb Maxtor 9

32 TNT skjermkort (slummmmmkort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke tilfeldigvis krysset av for "simulation"? Da bruker den dobbelt så lang tid (en test-brenning og en ordentlig brenning)

Min Lite-On 48/12/48x bruker ca. 2min og 50 sekunder på å brenne en 700MB CD på 48x hastighet. Med simulation bruker den ca. 5 1/2 minutt

Lenke til kommentar
Du har vel ikke tilfeldigvis krysset av for "simulation"? Da bruker den dobbelt så lang tid (en test-brenning og en ordentlig brenning)

Min Lite-On 48/12/48x bruker ca. 2min og 50 sekunder på å brenne en 700MB CD på 48x hastighet. Med simulation bruker den ca. 5 1/2 minutt

Hvor finner jeg derre simulation tingen da..(i nero 5.5.9.0 hehe) sitter å brenner for harde livet nå.. er så mye som skal ut av hd..

Om du har rett så er du en knupp!!!! :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg derre simulation tingen da..(i nero 5.5.9.0 hehe) sitter å brenner for harde livet nå.. er så mye som skal ut av hd..

Om du har rett så er du en knupp!!!! :woot::woot::woot:

Du finner den i "burn" vinduet der du også kan velge brennehastighet, finalize CD osv.

Lenke til kommentar
Bruk kvalitetsplater, som f.eks Verbatim 48X

Platene jeg har takler 48X ... så du vet d.. :yes::yes::yes:

Ja, jeg brukte såkalte Smart Buy cd-r som det sto 40X på, med min LG 40X brenner. Tok 5 min å brenne en full CD. Men med Verbatim sine kvalitetsplater tok det 3min :yes:

Lenke til kommentar

Ojjjjjj må ta tilbake det med PLATENE da kanskje.. fordi jeg kjøpte noen "billig" plater idag,,,, så kalte :o Smartbuy :o plater som det står 48X på .. .Men seriøøøst da... når det står 48X på en plate så MÅ jo den tåle 48X .. ellers kunne jo alle ha skrevet ..

"Denne platen tåler ultrasonic 1332398k fart!" (haha der var jeg morsom jah.. NOT)

Bare litt irritert akkurat nå..

Lenke til kommentar
Bruk kvalitetsplater, som f.eks Verbatim 48X

Platene jeg har takler 48X ... så du vet d.. :yes::yes::yes:

Ja, jeg brukte såkalte Smart Buy cd-r som det sto 40X på, med min LG 40X brenner. Tok 5 min å brenne en full CD. Men med Verbatim sine kvalitetsplater tok det 3min :yes:

Bruker SmartBuy jeg også. Brenner glatt en cd på rundt 3min på 40x (ASUS 40x12x48x)

Lenke til kommentar
En ting til... Når det står "Burn Complete at 48X" vil det si at brenner'n har brent HELE tiden på 48X eller er det teoretisk at den har "skrudd" ned farten selv, pga platen!

Den har ikke nødvendigvis brent i mer enn 8x, den kan skru ned farten pga "dårlige plater" dvs platene trenger ikke være dårlige, men i kombinasjon med den brenneren kan de være det.

Du kan gå i regedit å forandre det slik at nøyaktig brennehastighet vises hele tiden !!!

Lenke til kommentar
En ting til... Når det står "Burn Complete at 48X" vil det si at brenner'n har brent HELE tiden på 48X eller er det teoretisk at den har "skrudd" ned farten selv, pga platen!

Den har ikke nødvendigvis brent i mer enn 8x, den kan skru ned farten pga "dårlige plater" dvs platene trenger ikke være dårlige, men i kombinasjon med den brenneren kan de være det.

Du kan gå i regedit å forandre det slik at nøyaktig brennehastighet vises hele tiden !!!

Hvor skal jeg endre? Hvor finner jeg det? Hva skal jeg endre på?

Lenke til kommentar

Som sagt over, kvaliteten på platene har mye å si.

De fleste brennere som brenner fra 24x og oppover tester om platene kan brennes på med mer enn 16/24/32/40/48x osv.

Logisk nok starter brenneren å brenne på 12x~ og jobber seg jevnt oppover jo lengere ut i brenneprosessen den kommer.

Hvis den merker at platen ikke klarer den nye hastigheten fortsetter den bare på den gamle, f.eks 12/16x~.

Håper dette var redelig forklart.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...