Gå til innhold

Vista dual-boot med XP 64 bit eller 32bit?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg en ny laptop for litt siden med intel 2 core duo, 4 gb ram og et bra skjermkort etc. Men det jeg lurer på er:

Vista er installert på maskinen, og jeg trenger xp som dual-boot fordi jeg ikke er helt fornøyd med vista. Er det slik at jeg kan få 4 gb ram bruk i windows xp 32bit eller bør jeg velge 64 bit versjonen?

Regner med at jeg må ha et fult lovlig xp for å kjøre dualboot og det er vel sikkrest vil jeg regne med siden jeg har Genuine vista versjon :)

Håper på svar! :)

Offtopic:

Hvor kan jeg finne xp pro billigst? (leter i prisguide nå)

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få brukt alt minne tror jeg du trenger et 64bit's OS ja.. men du kan godt bruke winxp 32bit.. men da får du ikke utnyttet alt minnet.

Er det bra 64 bits drivere ute? Jeg har jo en HP laptop, finnes det drivere til den på deres hjemme sider?

Er 64 bit bedre en 32 bit?

Grunnen til at jeg vil kjøre dual boot er problemer med avspilling av musikk i Vista.. at den hakker o.l :(...

"

Currently, 32-bit editions of Windows are capable of supporting up to 4 gigabytes (GB) of system memory, with up to 2 GB of dedicated memory per process. Windows Professional XP Edition x64 currently supports up to 128 GB of RAM, with the potential to support up to 16 terabytes of virtual memory as hardware capabilities and memory sizes improve. "

Mener at dette 4 gb er med vista også, men det tar vel 1 gb å kjøre generelt.

Er dual boot bra og safe?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...