Trondhe Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Hei hei. Skal kjøpe et surroundanlegg til familien til jul, og har vel egentlig ingen aning om hva som er bra og ikke. Prisen bør ikke overskride 4000, og jo billigere jo bedre, men fortsatt noenlunde god lyd. Tenker selvsagt å kjøpe en pakke. Noen som har forslag og erfaring? Endret 2. desember 2007 av Trondhe Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du har flere muligheter, og til de fleste følger det med DVD-spiller. Av hva jeg har funnet på nettet, så har du to valg hvis du skal ha pakkeløsning. Pioneer DCS-363 og Panasonic SC-PT850, begge til 4000 kr, pluss frakt hvis du ikke kan ordne med en henteordning. Tror du kan kjøpe det du finner på Elkjøp eller Expert som samme sum, uten at det vil bety at du får så mye dårligere lyd. Nå rett før jul har de garantert noen gode tilbud på lager, og treffer du rette butikken kan du få en god tusenlapp eller så i avslag fra orginalprisen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Prisen bør ikke overskride 4000, og jo billigere jo bedre, men fortsatt noenlunde god lyd. Det blir ikke lett, da må du kjøpe plastik høyttalere fra Sony eller noe. Lenke til kommentar
Trondhe Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Du har flere muligheter, og til de fleste følger det med DVD-spiller.Av hva jeg har funnet på nettet, så har du to valg hvis du skal ha pakkeløsning. Pioneer DCS-363 og Panasonic SC-PT850, begge til 4000 kr, pluss frakt hvis du ikke kan ordne med en henteordning. Tror du kan kjøpe det du finner på Elkjøp eller Expert som samme sum, uten at det vil bety at du får så mye dårligere lyd. Nå rett før jul har de garantert noen gode tilbud på lager, og treffer du rette butikken kan du få en god tusenlapp eller så i avslag fra orginalprisen. Så er det liten forskjell på kvaliteten på disse billige anleggene? Kan jeg like godt kjøpe det første og beste jeg kommer over i butikken? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Nei, de forskjellige merkene har forskjellige måter å "presentere" lyden på, så jeg ville hørt før jeg kjøpte. Til denne prisen har du ikke så mange valg desværre; nå tenker jeg på litt mer orntlig lyd, og ikke romlebass slik du får fra disse "elkjøpsettene". De er engasjerende på film, der bassen som regel passer fint inn, men kvaliteten på lyden er ikke akkurat hifi, men jeg går ut i fra at du ikke er på jakt etter det heller, men mer et funksjonellt anlegg til en så rimelig sum som mulig. Lenke til kommentar
Trondhe Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Nei, de forskjellige merkene har forskjellige måter å "presentere" lyden på, så jeg ville hørt før jeg kjøpte.Til denne prisen har du ikke så mange valg desværre; nå tenker jeg på litt mer orntlig lyd, og ikke romlebass slik du får fra disse "elkjøpsettene". De er engasjerende på film, der bassen som regel passer fint inn, men kvaliteten på lyden er ikke akkurat hifi, men jeg går ut i fra at du ikke er på jakt etter det heller, men mer et funksjonellt anlegg til en så rimelig sum som mulig. Det har du rett i, har aldri vært spesielt lyd-interessert, men nå er det en gang sånn at jeg vi vil ha oss litt bedre lyd enn det fjernsynet presterer. Rekner med forskjellen er ganske stor. Så ja, har ikke tenkt å bruke store summer som dere skjønner. Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg kan anbefale Pioneer DCS-363, det fikk jeg for 2798,- på lefdal. De kjører en kampanje på den nå. Der får du virkelig mye lyd for pengene, og det høres ikke så halvgærent ut heller (hadde tidligere et yamaha komponent-anlegg til 20000) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ikke kast bort pengene på billig surround. Kjøp heller god stereo. God surround lyd starter med anlegg fra 10 tusen og opp. Anlegg du får for 4 tusen gir ikke hjemmekino opplevelser, selv om Elkjøp vil at du skal tro det. Stikk heller på Hifi Klubben, si at du har 4000 som du trenger god stereo lyd for, men ikke Cerwin Vega. Ta ett par Argon gulvstående, eller Dali stativ høytallere, og forsterker med innebygdt DVD, så har du alt du trenger. Denon eller Nad på sistnevnte. Da kan du bygge ut med flere høytallere senere når budsjettet tillater det, og du vil sitte igjen med mye bedre lyd. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hvis de har dvdspiller fra før, så kan du likert bare kjøpe et PC-anlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå