Gå til innhold

Da jeg fant gleden i multiplayer

Bear^

Anbefalte innlegg

Grunnet en mildt sagt treg linje fra Ice har jeg ikke hadt noe glede av mitt Gold abonemang annet enn full utnyttelse av Marked delen.

Men så fikk jeg oppgradert med ny Ice router og jeg måtte selvfølgelig teste hvordan dette fungerte online. Stor var skuffelsen da jeg merket enorm lag på enkelte PC spill. Jeg trodde alt håp var ute.

Men så fyrte jeg opp Halo 3. Et spill jeg vant i en konkuranse og har gitt veldig lite tanker grunnet en SP del jeg ikke likte. Men jeg hadde hørt meget mye godt om MP delen på dette spillet, så jeg kobla meg til og gjorde et forsøk.

Stor var min overaskelse da jeg ikke bare kom inn, men alt kjørte og meget "smooth". Men min erfaring innen MP er ikke så vid at det gjør noe så jeg fikk rompa fragga til himmels, men en gnist var født i meg, jeg bare mått ta en kamp til, bare måtte se om jeg klarte å knerte den taternissen som sendte meg til himmelse og dessuten T-bagga liket mitt (uforskammet). Så inn jeg dro i kampens hete, jeg ble selvfølgelig fragga til himmels, og mitt eneste kill var nettopp den T-bag djevelen. God var følelsen da jeg tok igjen. Bare synd at mitt "yes" ble for slukt av et "Oh shit" da 2 andre bestemte seg for å skyte på hverandre med meg mitt i det hele. Time to say "bye bye".

Så jeg ble sittende litt med dette spillet og jeg må bare innrømme først som sist, dette var jo umåtelig morsomt. Jeg har faktisk nettopp kommet ut av en basic treningskamp (ja en plass må jeg starte) hvor jeg kom på 2 plass med 18 kill totalt. Jeg er stolt av meg selv faktisk, til å nettopp ha knepet min hand i MP delen av spillet og faktisk ikke spillet noe særlig SP heller.

Så nå lurer jeg på en liten ting, hva andre spill av Multiplayer kvalitet er det det går på der ute. Jeg har allerede planer om å få Call of Duty 4 inn i hus men det er jo jul snart så det må vel vente til 2008.

En gnist er tent og jeg er litt tørst på mer, så gode forslag tages imot med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tipse deg om å spille med/mot venner. Da blir det enda morsommere.

Vet ikke om så mange andre spill du kan sjekke ut, som ikke er "gamle". CoD 4 har jo også et veldig likt system som i Halo 3, så det burde passe godt. Ellers har vi vel TimeShift Demoen som du burde teste. Jeg syntes det var kjempeartig med multiplayer der (single-player derimot sugde rimelig hardt).

Lenke til kommentar

Halo 3 er enda morsommere mot venner på LAN, så det bør du absolutt prøve (som Lande sa).

Og så kan jeg egentlig svare for de 20 neste som kommer til å skrive i denne tråden: Skaff deg COD4! Multiplayeren der er også sykt god.

Tror nok du vil like SP-delen bedre i COD4 også, enn Halo 3 sin altså. Nytter ikke å komme inn i nr. 3 i serien..

Lenke til kommentar

Team Fortress 2. Kan skaffes til både PC (via Steam) og 360 (men da må du punge ut mer, og kjøpe Orange Box), og er snabla gøy online. Lite sannsynlig at du finner noe online FPS med mer sjel og sjarm hvertfall. Eneste problemet er at det er få maps og modes - et problem som forhåpentligvis ordner seg ved at Valve får laget noe ekstra innhold.

Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd en gang å spille på nett - og det med Halo 3.

Husker ikke hva jeg valgte for multiplayer, men jeg trodde vi skulle spille sammen - så så fort jeg så en annen gikk jeg bort til han - ble selvsagt skutt med en gang. Gjorde dette en gang til før jeg begynte å fatte poenget. Jepp jeg er en dust.

Havnet etter dette i en nye match - med 3 andre. 2 av de var på mitt nivå - skikkelig amatører. Men den siste fyren han var jammen en flittig fyr - han ble ikke skutt selv men hadde masse kills på oss andre. Han vant suverent selvfølgelig.

I match nummer to med de samme folka fortsatte det på samme måte, han var bare utrolig overlegen. Men så fikk jeg syn på han fra lang avstand - med min flaks hadde jeg en spiper-rifle tilgjenglig - et par skudd og han var historie. Men da gadd han ikke mer og avsluttet for sin del...... Merkelige greier.

Men for meg ble det for mye stress - du blir jo helt fanatisk og paranoid av den type spilling :!: tror jeg er for gammel for slikt.

For dere erfarne nettspillere høres sikkert dette helt fjernt ut, men slik er det med oss ferskinger :D

Lenke til kommentar
Team Fortress 2. Kan skaffes til både PC (via Steam) og 360 (men da må du punge ut mer, og kjøpe Orange Box), og er snabla gøy online. Lite sannsynlig at du finner noe online FPS med mer sjel og sjarm hvertfall. Eneste problemet er at det er få maps og modes - et problem som forhåpentligvis ordner seg ved at Valve får laget noe ekstra innhold.

Team Fortress mangler sjel, og artig gameplay. Game-design er derimot bra.

COD4 er en vinner på 360 multi.

Lenke til kommentar
Team Fortress mangler sjel, og artig gameplay. Game-design er derimot bra.

COD4 er en vinner på 360 multi.

Hehe, må si meg sterkt uenig i den. Artigste gameplayet jeg har vært borti i en online FPS siden Timesplitters 3. Hadde de bare klart å utvide med flere maps og modi, hadde det kanskje vært det beste onlinespillet jeg noengang har prøvd.

Lenke til kommentar

Bare slenger det inn her, er det noen som spiller Team Fortress 2 på Live? Føler at det ikke er så veldig mange games oppe og slikt, noe jeg ikke fatter, for jeg synes spillet er helt uber :p Men smaken er som baken. Men er det noen som spiller mye, let me know ^^

Lenke til kommentar
Grunnet en mildt sagt treg linje fra Ice har jeg ikke hadt noe glede av mitt Gold abonemang annet enn full utnyttelse av Marked delen.

Men så fikk jeg oppgradert med ny Ice router og jeg måtte selvfølgelig teste hvordan dette fungerte online. Stor var skuffelsen da jeg merket enorm lag på enkelte PC spill. Jeg trodde alt håp var ute.

Men så fyrte jeg opp Halo 3. Et spill jeg vant i en konkuranse og har gitt veldig lite tanker grunnet en SP del jeg ikke likte. Men jeg hadde hørt meget mye godt om MP delen på dette spillet, så jeg kobla meg til og gjorde et forsøk.

Stor var min overaskelse da jeg ikke bare kom inn, men alt kjørte og meget "smooth". Men min erfaring innen MP er ikke så vid at det gjør noe så jeg fikk rompa fragga til himmels, men en gnist var født i meg, jeg bare mått ta en kamp til, bare måtte se om jeg klarte å knerte den taternissen som sendte meg til himmelse og dessuten T-bagga liket mitt (uforskammet). Så inn jeg dro i kampens hete, jeg ble selvfølgelig fragga til himmels, og mitt eneste kill var nettopp den T-bag djevelen. God var følelsen da jeg tok igjen. Bare synd at mitt "yes" ble for slukt av et "Oh shit" da 2 andre bestemte seg for å skyte på hverandre med meg mitt i det hele. Time to say "bye bye".

Så jeg ble sittende litt med dette spillet og jeg må bare innrømme først som sist, dette var jo umåtelig morsomt. Jeg har faktisk nettopp kommet ut av en basic treningskamp (ja en plass må jeg starte) hvor jeg kom på 2 plass med 18 kill totalt. Jeg er stolt av meg selv faktisk, til å nettopp ha knepet min hand i MP delen av spillet og faktisk ikke spillet noe særlig SP heller.

Så nå lurer jeg på en liten ting, hva andre spill av Multiplayer kvalitet er det det går på der ute. Jeg har allerede planer om å få Call of Duty 4 inn i hus men det er jo jul snart så det må vel vente til 2008.

En gnist er tent og jeg er litt tørst på mer, så gode forslag tages imot med stor takk.

Du bør skaffe Gears of War (har du sikkert allerde) , Rainbow Six: Vegas og COD4.

Gears fordi det bare er utrolig morro, onlinen er "stripped-down" kraftig, men har fått en del maps etter hvert. Men forbered deg på å bli kraftig knust de første 10-50 rundene. Gears er et veldig skillbasert spill, har lite med flaks og gjøre. Selv om noen andre har fordelen (kommer bak deg f.eks) så har du en sjanse, ulikt COD4 og andre online shootere.

Vegas har en fantastisk online co-op del, med både hele singleplayeren og terrorist-hunts (drep x antall terrorister) med 4-player online. Siden dette kan være ganske taktisk, er det utrolig moro å samarbeide med 3 andre over xbl (headset er obligatorisk). I tillegg har den en veldig omfattende vs multiplayer del, med alle de vanlige modusene pluss flere, og mange maps. Spilllet har også et veldig kult rank system, som kan minne om COD4 sitt, uten perks men mulighet for å hvordan characteren skal se ut (klær, ansiktstrekk og briller o.l) Du får nye våpen etterhvert som du går opp i rank.

COD4 er et must-buy, og det kommer nok fullt av andre til å skryte varmt om i denne tråden.

Jeg gjør det lett for deg - Kjøp disse 3 spilla!

Lenke til kommentar

Jeg er en "veteran" når det gjelder online spilling (greit nok jeg bare har hatt mulighet i et års tid, men har spilt altfor mye online likevel.)

Min absolutte favoritt så langt er helt klart Team Fortress 2 på PC. De som sier det mangler sjel har enten ikke prøvd det eller blitt fragga hver eneste gang (eller prestert å ta selvmord ved å skyte granaten i veggen i panikk, så den spratt tilbake). Alle klassene er helt forskjellige, men har sine fordeler og ulemper. Heavy Gun'eren er svært treg og et meget fint mål selv en amatør burde klare å treffe, men til gjengjeld har han et enormt maskingevær som kan renske et rom på sekunder. Pyro'en har bare en liten flammekaster som ikke gjør noe særlig, men det er utrolig morsomt å løpe inn i et rom fullt av fiender, fyre løs så de tar fyr og prøve å komme seg ut igjen. (det er ren idioti å gjøre det, men morsomt!) Pyroen er best når han sniker seg bak en fiende eller har en medic i nærheten. Spionen kan forkle seg som hvem han vil, men vennene ser bare at han har en papirmaske foran ansiktet. (så man ikke tar feil og skyter ham). Humoren er på topp hele veien, og det er før man i det hele tatt begynner å diskutere kartene. Jeg kunne ha ønsket litt flere kart å leke på, men det kommer sikkert etterhvert.

Battlefield 2142 er også å anbefale, men ikke like morsomt som TF2 På den annen side er det jo morsomt å sette seg inn i en diger robot og spasere ned gaten mens man fyrer løs med både maskingevær og raketter på alt som rører seg.

Unreal Tournament er en sikker vinner, uansett hvilken versjon man velger. Selv hater jeg lightning gun'en fra 2k3 og 2k4, men man trenger jo ikke bruke den om man ikke vil. Flak kanonen er utrolig bra i nærkamp, og hvem sier nei takk til å fyre av fire eller fem raketter på en gang inn i et lite rom med mange fiender? Hehe. Ikke jeg. Dessuten har jeg prestert å lobbe fem granater ned en trapp bare for kødd og drepte en hel drøss fiender jeg ikke engang visste var der. Og når man snakker om "mo-mo-monster kill!" har vi jo Redeemer'en... :D Utrolig morsomt å styre denne lekesaken inn i fiendens hovedkvarter i CTF. Det er liksom ikke så mye de kan gjøre da. Hihi. (Bare pass på at dine egne ikke er i nærheten. Enkelte folk blir litt småirriterte av å bli drept av sine egne så nært flagget...) Har dessverre ikke prøvd UTIII ennå, men det er høyt på listen min.

Om du ikke "må" ha deathmatch og sånt kan jeg anbefale Hellgate: London. Greit det ser litt kjedelig ut til tider og sånt, men det blir stadig oppdatert. Her jobber du sammen med andre spillere for å kverke demoner, og det kan spilles både som første- og tredje person avhengig av hvilken klasse du velger. Liker du gevær blir det FPS (skjønt du kan spille i tredje person), og foretrekker du sverd blir det nok tredje person.

Når det gjelder xbox har jeg noen anbefalinger.

Gears of War

Lost Planet

Call of Duty 4

Perfekt Dark Zero (nitrist singleplayer, ganske bra multiplayer)

Dessuten husker jeg ennå Quake på gymnaset for lenge siden. Vi spilte det hele tiden i LAN, og jeg har mange gode minner fra den tiden. Blandt annet husker jeg en idiot som hele tiden prøvde å drepe meg med øksen, enda vi var på lag og friendly fire var slått av. Og hvem kan glemme den klassiske "nobody was killed by somebody's rocket"? Genialt.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

"Min absolutte favoritt så langt er helt klart Team Fortress 2 på PC. De som sier det mangler sjel har enten ikke prøvd det eller blitt fragga hver eneste gang (eller prestert å ta selvmord ved å skyte granaten i veggen i panikk, så den spratt tilbake)."

Å si det manglet sjel var kanskje i overkant, alle spill har vel en viss sjel selv om det suger balle eller ikke. Men poenget er at Team Fortress 2 er langt i fra et must-buy - men så er jeg injisert med Gears of War og COD4, da skal det en del til å bli like bra.

Lenke til kommentar
Å si det manglet sjel var kanskje i overkant, alle spill har vel en viss sjel selv om det suger balle eller ikke. Men poenget er at Team Fortress 2 er langt i fra et must-buy - men så er jeg injisert med Gears of War og COD4, da skal det en del til å bli like bra.

Jeg likte ikke helt TF2 heller (spilte i en halvtime på PC). Det var rett og slett for dårlige effekter når du for eksempel treffer med hagle eller sniper, og dessuten liker jeg ikke klasse-baserte multiplayer spill så godt.

Men grafikken, lyden og humoren bidro til at det var artig, og hadde "sjel".

Lenke til kommentar

Gears of War er greit nok om man liker å spille med rasistiske, amerikanske fjortenåringer. :D CoD4 er jo greit nok i multiplayer, mer for min del holder det lenge med slike militærspill. Har spilt nesten alle Ghost Recon spillene (ikke Jungle Storm), Conflict: Desert Storm 1 og 2, Conflict: Global War (eller hva det nå het), SWAT 3 og 4, Rainbow Six: Raven Shield og en rekke andre. Selv Sum Of All Fears, av en eller annen grunn. CoD4 ble bare mer av det samme. De burde ha holdt seg til WW2 eller i det minste kommet med en ny krig. Bare tenk deg Call of Duty: Vikings eller Call of Duty: Feudal Japan... hihi.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke helt TF2 heller (spilte i en halvtime på PC). Det var rett og slett for dårlige effekter når du for eksempel treffer med hagle eller sniper, og dessuten liker jeg ikke klasse-baserte multiplayer spill så godt.

Men grafikken, lyden og humoren bidro til at det var artig, og hadde "sjel".

Team Fortress 2 er ikke ment å være realistisk, som du sikker også mener - så for folk som er veldig opptatt av realisme i skytespill, så kan det vel tenkes at de ikke vil like det. Som flere også har sagt :p

Men for å påpeke en annen ting , World of Warcraft har også veldig dårlig realisme i seg ( i henhold til blod og grafiske fikserier ), men mange liker det på grunn av at det er nettopp det - nytt, og urealistisk :) ( WoW kan ha en stor del med avhengighet å gjøre, kanskje ikke nødvendigvis på grunn av at folk liker det visuelle, men you get the picture :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...