ArnsteinK Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Eg kjøpte ein My Book med 500gb for eit par månader siden, og har brukt den mykje. Men i dag så oppsto det eit problem: katta til en kamerat gjorde så den datt ned ein halv meter. Då eg skulle prøve å kople den inn igjen så reagerer den ikkje. Den lyser osv, men dataen finn den ikkje. Det meste eg hadde på den kan eg lett få lasta ned igjen, men eg hadde også eit par innleveringsoppgåver på 850 ord kvar... Eg seier som Beatles: HELP! Endret 2. desember 2007 av ArnsteinK Lenke til kommentar
KAS Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Var disken i gang da den falt i gulvet? I så fall er den nok rimelig dau. Den burde tåle det om den var slått av, men om disken spant er den nok sjanseløs mot sånt. Hvis dataene er viktig nok kan du skru opp kabinettet og koble disken inni direkte på hovedkortet ditt. Om du gjør dette mister du samtidig all rett til reklamasjon (det har du uansett ikke lenger om det er synlige skader på kabinettet). Lenke til kommentar
ArnsteinK Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Var disken i gang da den falt i gulvet? I så fall er den nok rimelig dau. Den burde tåle det om den var slått av, men om disken spant er den nok sjanseløs mot sånt. Hvis dataene er viktig nok kan du skru opp kabinettet og koble disken inni direkte på hovedkortet ditt. Om du gjør dette mister du samtidig all rett til reklamasjon (det har du uansett ikke lenger om det er synlige skader på kabinettet). Ja, den sto på. Korleis kopler eg den direkte til hovedkortet mitt? Er ikkje synlige skader på kabinettet, og det er jo ikkje lenge siden eg fekk den. Eit annet spørsmål kan evt. vere: kan eg få tak i filene igjen på Word? Eg lagra dei jo rett på harddisken, men kan det hende at det blir lagra backup på andre harddisker? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så lenge du ikke har tatt backup så har ikke harddisken tatt backup. Så du vil nok ikke finne dokumentene noen annen plass. Lenke til kommentar
Jallamannen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så lenge du ikke har tatt backup så har ikke harddisken tatt backup.Så du vil nok ikke finne dokumentene noen annen plass. Hvis du har penger, kan du ta turen til Elkjøp. De fleste elkjøp har egen Ibas maskin som kan hente data fra harddisken (med mindre drevet er ødelagt). Sjekken er gratis, mens det koster 1400 å få ut data. Gjorde dette selv, og fikk tak i alt av data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå