Ultrag Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Hei Ser etter et nytt skjermkort, men det er mye frem og tilbake mellom de ulike variantene og vil gjerne gjøre et klokt kjøp. Er det for eksempel noen grunn til at jeg ikke skulle kjøpe dette fremfor dette? Vil dette være et bedre alternativ? Kom gjerne med en anbefaling i denne prisklassen. Trenger forøvrig ikke være begrenset til 8800GT, bare PCI-express. Takker. Endret 2. desember 2007 av Ultrag Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kjøp det første du linker til. Det kan klokkes og få samme ytelse som det andre du linker til. Og det siste du linker til er dårligere enn de to første du linker til. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Da kan vel også det andre jeg linker til klokkes og få større ytelse enn det første? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg tviler, det er samme kortet bare det er fabrikkklokket om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Da kan vel også det andre jeg linker til klokkes og få større ytelse enn det første? Det er slettes ikke sikkert. Det andre er jo bare et fabrikk-klokket 8800GT. Og er plukket ut for å greie disse klokkefrekvensene. Men ikke dermed sagt at det er noen garanti for at det skal klokke så mye lengre enn det allerede er klokket. Det første kan også klokke like langt hvis du bare er litt heldig. Jeg ville gått for det billigste om jeg var deg. Mye mer igjen for pengene. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Ok. Hvilket kort ville vært "et steg opp" i forhold til ytelse? For å si det litt greit, hva er det beste alternativet her? Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327331, dette? Skal koste 2395. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 8800gt yter jo oftest bedre enn gts og koster mindre. Ingen tvil om hva jeg ville valgt selv .- 8800gt til 1700 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Da kan vel også det andre jeg linker til klokkes og få større ytelse enn det første? Det er slettes ikke sikkert. Det andre er jo bare et fabrikk-klokket 8800GT. Og er plukket ut for å greie disse klokkefrekvensene. Men ikke dermed sagt at det er noen garanti for at det skal klokke så mye lengre enn det allerede er klokket. Det første kan også klokke like langt hvis du bare er litt heldig. Jeg ville gått for det billigste om jeg var deg. Mye mer igjen for pengene. Etter hva jeg vet så er de ikke håndplukket i det hele tatt, overklokken på disse kortene er så lav at noen håndplukking ikke er nødvendig... Jeg vet OCZ sine 8800GTX har håndplukket GPU, men ikke noen andre etter hva jeg vet... Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 I følge artikkelen om OCZ sine GTX, så var det vel minnet som var håndplukket, og ikke GPU-en? Men det er muligens bare jeg som surrer her nå.. Kom disse noen gang i salg i Norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 I følge artikkelen om OCZ sine GTX, så var det vel minnet som var håndplukket, og ikke GPU-en? Men det er muligens bare jeg som surrer her nå.. Kom disse noen gang i salg i Norge? Kan godt hende det er jeg som surrer også, lenge siden jeg leste noe om disse kortene... Tror faktisk noen av de fant veien hitover, men det var ikke så mange... Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har vel i grunnen 2500 å blåse på dette, så jeg håpet på noen tips på hva jeg bør velge. Er 1700-kronerskortet det beste alternativet i denne klassen uansett? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg står helt klart ved det første jeg skrev. Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Enten legger du 1700 i GT, eller 4000 i Ultra. Akkurat nå hvertfall. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nye 8800 GTS som kommer nå i desember, antatt pris fra 2500-3000. Go fetch. Blir bedre enn GT. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det nye 8800GTS har ikke sååå mye bedre ytelse enn et klokket 8800GT. Så synes fortsatt det absolutt beste kjøpet er 8800GT til rundt 1700,-. Om man klokker er det i alle fall et røverkjøp. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Enten legger du 1700 i GT, eller 4000 i Ultra. Akkurat nå hvertfall. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nye 8800 GTS som kommer nå i desember, antatt pris fra 2500-3000. Go fetch. Blir bedre enn GT. Vet du når den kommer, og hvordan man kjenner den igjen / hva blir navnet? Lenke til kommentar
wo0ly Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) 11. desember i følge ryktene. http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...nart_klar/45792 Edit: Test her: http://www.tweaktown.com/articles/1234/18 Endret 3. desember 2007 av wo0ly Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Da blir det nok å vente da 8800GT uansett er utsatt til midten av desember. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Da blir det nok å vente da 8800GT uansett er utsatt til midten av desember. http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86960 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå