Gå til innhold

Skjermkort - 8800GT-varianter

Ultrag

Anbefalte innlegg

Hei

Ser etter et nytt skjermkort, men det er mye frem og tilbake mellom de ulike variantene og vil gjerne gjøre et klokt kjøp. Er det for eksempel noen grunn til at jeg ikke skulle kjøpe dette fremfor dette? Vil dette være et bedre alternativ?

Kom gjerne med en anbefaling i denne prisklassen. Trenger forøvrig ikke være begrenset til 8800GT, bare PCI-express.

Takker.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan vel også det andre jeg linker til klokkes og få større ytelse enn det første?

Det er slettes ikke sikkert. Det andre er jo bare et fabrikk-klokket 8800GT. Og er plukket ut for å greie disse klokkefrekvensene. Men ikke dermed sagt at det er noen garanti for at det skal klokke så mye lengre enn det allerede er klokket. Det første kan også klokke like langt hvis du bare er litt heldig.

Jeg ville gått for det billigste om jeg var deg. Mye mer igjen for pengene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da kan vel også det andre jeg linker til klokkes og få større ytelse enn det første?

Det er slettes ikke sikkert. Det andre er jo bare et fabrikk-klokket 8800GT. Og er plukket ut for å greie disse klokkefrekvensene. Men ikke dermed sagt at det er noen garanti for at det skal klokke så mye lengre enn det allerede er klokket. Det første kan også klokke like langt hvis du bare er litt heldig.

Jeg ville gått for det billigste om jeg var deg. Mye mer igjen for pengene.

Etter hva jeg vet så er de ikke håndplukket i det hele tatt, overklokken på disse kortene er så lav at noen håndplukking ikke er nødvendig... Jeg vet OCZ sine 8800GTX har håndplukket GPU, men ikke noen andre etter hva jeg vet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
I følge artikkelen om OCZ sine GTX, så var det vel minnet som var håndplukket, og ikke GPU-en? Men det er muligens bare jeg som surrer her nå..

Kom disse noen gang i salg i Norge?

Kan godt hende det er jeg som surrer også, lenge siden jeg leste noe om disse kortene...

Tror faktisk noen av de fant veien hitover, men det var ikke så mange...

Lenke til kommentar
Enten legger du 1700 i GT, eller 4000 i Ultra. Akkurat nå hvertfall. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt nye 8800 GTS som kommer nå i desember, antatt pris fra 2500-3000. Go fetch. Blir bedre enn GT.

Vet du når den kommer, og hvordan man kjenner den igjen / hva blir navnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...