erot71 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er den viktig ? Trenger jeg å montere den. Den er ikke lang nok i mitt kabinett... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Den er ikke nødvendig, men du må ha den for å kunne spille vanlige musikk-cdeer. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Spørs hvilket OS du bruker. WinXP leser lydinfoen gjennom IDE-kabelen, men på Win98 må du plugge den i (om det ikke har kommet en oppdatering jeg ikke har fått med meg). Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Har XP, hvis jeg bruker cd til avspilling av film, har det altså ikke noe å si på lydkvalitet ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er vel bare lyd typ wave og cda som eventuellt går gjennom den kabelen. Feks Quake kan kjøre musikken (NIN :-) ) gjennom hyssingen men lydeffektene går via IDE. På film mener jeg lyden går via IDE uansett. Det høres logisk ut at lydsignaler som blir behandlet digitalt så langt som mulig (via IDE) låter bedre, men jeg kan ikke si jeg hører noen forskjell. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg leste et svar på dette i Hjemme PC forleden, husker det ikke ordrett. Poenget er at du kan velge dette i enhetsbehandling. For CD ROM spilleren kan du krysse av om du vil ha digital playback eller ikke. Hvis du har digital playback, så brukes ikke den analoge ledningen du sikter til. Sitter nå på en W2000 maskin og menyvangene er da slik: My Computer->Open Compact Disk D: ->Properties Velg Properties taben Kryss av "Enable digital CD audio for this CD-ROM device." Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 OK, takk for svar Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Er ikke den ledningen digitale signaler da... Direkte PCM eller lignende til lydkort?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Er ikke den ledningen digitale signaler da...Direkte PCM eller lignende til lydkort?? Jo på min cd-rom så er det lyd kabelen, men eg har scsi så er ikke sikker på om det er det samme på ide? Kobbler eg den av niks lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå