Gå til innhold

hvor legger jeg inn alarmtoner


sverrre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor leger jeg toner jeg vil ha som alarmtone på htc touch?

Når du sier alarmtone, mener du alarm til vekking og avtaler eller er det ringetoner du mener? I alle fall her kommer en veiledning på begge deler:

 

Alarm til vekking og avtaler:

Disse filene må være i WAV-format! Jeg har konvertert MP3-filer med et enkelt verktøy som heter Power MP3 WAV Converter. Når alarmlydene dine er konvertert til WAV kopierer du dem, og legger dem i rota på windovs-mappa på Touch. Så kan du bytte lydene i settings/sounds & notifications, eller for alarmen ved å klikke på klokka og så klikke på bjella.

 

Link til Power MP3 WAV Converter:

http://www.sagasoft.net/mp3-wav-converter.htm

 

"Alarm" til "ringetone"

Jeg regner det som mest sannsynlig at det var alarm til vekkong ol. som du ønsket hjelp til men, her kommer en veiledning til hvordan du legger inn nye ringetoner.

Kopier ønsket MP3-fil over til mobilen din. Du kan i utgangspungtet legge den hvor som helst og trykke på filen - hold fingeren inne en liten stund og du får opp en meny hvor du blant annet kan velge filen til å være ringetone (tilsvarer høyre musklikk på windows-PC-en din). Var jeg deg hadde jeg lagt MP3-filen i en av mappene som er tiltenkt dette. Det finnes mapper merket "ringetoner" både under mine dokumenter og i windows-mappa. Det er liksom litt ryddigere å ha ringetonene på en sammlet plass istedet for at de "slenger" rundt omkring. :D

I alle fall, når MP3-filen ligger i en ringetone-mappe kan du også velge dem i Settings/Phone, på vanlig måte ...

 

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...