Gå til innhold

Crysis game problems.


mutras

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skjermkortet du har , det er rævva gammelt da. for jeg har samme kort. og det fulgte med min dell pc som jeg kjøpte i mai i 2006. og det var en dell dimension 9150.

 

men jeg bygde meg ny pc og brukte samme skjermkortet. men med mere ram og bedre cpu. og jeg har også problemer med å kjøre store spill.

 

så det som gjør at det hakker hos deg er at du har for dårlig skjermkort.

jeg har samme. og jeg innrømmer at det er ikke bra. for jeg har en samsung syncmaster226bw skjerm 22"

og oppløsningen på den er 1680x1050 og når jeg setter call of duty 4 på denne oppløsningen. da kan jeg bare glemme å spille. da hakker deet noe sinskykt.

 

menne.. har du vista eller xp ?

Lenke til kommentar
problemet er nok maskinvaren ja, men du kan jo prøve en reinstall av OS. hvorfor skrev du på engelsk egentlig?

 

Vet ikke hvorfor jeg skrev på engelsk :)

sikkert fordi jeg hadde snakke med nån engelske folk på VT i flere timer :)

 

det skjermkortet du har , det er rævva gammelt da. for jeg har samme kort. og det fulgte med min dell pc som jeg kjøpte i mai i 2006. og det var en dell dimension 9150.

 

men jeg bygde meg ny pc og brukte samme skjermkortet. men med mere ram og bedre cpu. og jeg har også problemer med å kjøre store spill.

 

så det som gjør at det hakker hos deg er at du har for dårlig skjermkort.

jeg har samme. og jeg innrømmer at det er ikke bra. for jeg har en samsung syncmaster226bw skjerm 22"

og oppløsningen på den er 1680x1050 og når jeg setter call of duty 4 på denne oppløsningen. da kan jeg bare glemme å spille. da hakker deet noe sinskykt.

 

menne.. har du vista eller xp ?

Endret av mutras
Lenke til kommentar

Det er ikke verdens beste skjermkort, men det skal holde i massevis hvis du kjører på lave innstillinger, forutsatt at du ikke prøver deg på astronomiske oppløsninger. Jeg har en gammal Pentium 4, 2 gig minne, 7600GT (litt OC), og kjører med alt på medium og physics på high (på 1024x768...CRT :)). Det er noen scener det kan forekomme litt hakking (maskinen min likte visst ikke snø...), men utenom det holdt fps seg på over 20 hele tiden, som i mine øyne, tatt maskinvaren i betrakning, er ganske så akseptabelt.

 

Hva med andre ting? F.eks oppdatere drivere, sjekke programmene dine for minnehogs/lekkasjer, virus, mal/spyware, lukke åpne programmer og slikt?

Lenke til kommentar
noen tips til hva som kan gjøres for å få det til å kjøre bedre untatt ny hardware? :p

 

formatere og legge inn clean XP?

Oppdatere/finne bedre drivere?

overklokke?

 

Vil helst ikke formatere :p

Dell driverne er fra 6/06 så de er ikke nyere en de jeg fikk til å virke.

Overklokke er kansje mulig, men vet ingen ting om overklokking

 

Det er ikke verdens beste skjermkort, men det skal holde i massevis hvis du kjører på lave innstillinger, forutsatt at du ikke prøver deg på astronomiske oppløsninger. Jeg har en gammal Pentium 4, 2 gig minne, 7600GT (litt OC), og kjører med alt på medium og physics på high (på 1024x768...CRT :)). Det er noen scener det kan forekomme litt hakking (maskinen min likte visst ikke snø...), men utenom det holdt fps seg på over 20 hele tiden, som i mine øyne, tatt maskinvaren i betrakning, er ganske så akseptabelt.

 

Hva med andre ting? F.eks oppdatere drivere, sjekke programmene dine for minnehogs/lekkasjer, virus, mal/spyware, lukke åpne programmer og slikt?

 

Ja kan jo være nokka spyware eller sånt. Skal kjøre et scan senere i dag

Lenke til kommentar

har samme specs som deg på min(1gig ram btw) xps m1710, har orginale driver fra dell, og 3600 3d mark06, crysis funker brukende på medium om eg tar på optimal settings på spillet, med 1024 * 768 oppløsning, så det burde egentlig ikkje vere noe med sjermkortet(7900gs):)

 

kan jo overglokke sjermkortet en good del, står mye om det på en annen tråd her;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...