Gå til innhold

Formening om Swiftech Apogee Drive vannblokk?

Anbefalte innlegg

Jeg kom nettopp over denne vannblokken og tenkte at den kan være en kjekk oppgradering til mitt system med en TT Bigwater-blokk og en diger Hydor L30 (som ikke er noen dårlig pumpe). Noen som har noen formening om denne løsningen?

Jeg har nå en D805 @3,75GHz, MOSFET og NB, og planlegger en heldekkende 8800GT-blokk og evt. SB etter hvert. Har nok av radiatorkapasitet (3x120mm). Kommer nok til å bytte varmeovnen mot en C2D i nær fremtid. Men er det ikke overklokket, er det ikke godt nok... ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Gir denne et lite bømp.

Nå har det seg slik at jeg har begynt å få STERKE ulyder fra min trofaste Hydor-pumpe, og jeg lurer fælt på hvor lenge den varer. :( Lurer bare på om jeg skal sette igang bestilling av dette opplegget fra Sidewinder eller om jeg skal gå for en d-tek fuzion og en pumpe ved siden av.

Er det noen som har prøvd settene til Swiftech som har denne blokken og kan si noe om støynivået? Er litt fan av at det ikke tar så mye plass i kabinettet mitt..

Lenke til kommentar

Vel, D-Tek FuZion går jo for nesten ingenting nå, så den ville jeg valgt :) (har også bestillt denne, den er på vei sammen med det meste av min nye vannkjøling)

Som pumpe valgte jeg MCP355 med den PTS toppen, men den er jo litt dyr (ca. 95 dollar), men du kan du velge en annen de.

Men du kan jo ta en liten sjanse og bestille denne her: http://www.sidewindercomputers.com/enscsacpuwa.html

Den ser i hvertfall veldig spennende ut, men har ikke lest noen reviews av den. Kanskje den slår FuZion?

Uansett, den Apogee Drive er vel veldig grei hvis du skal ha det enkelt, men jeg liker å ha det beste. (med visse restriksjoner selvsagt) Du får velge selv. Hva er viktig for deg?

Lenke til kommentar

Jeg vil ha bra nok! Skal klokke en C2D E6850 eller E6750 til ~3,6GHz+. Det jeg likte med Apogee Drive er at den hadde en edruelig pris, og inneholder en MCP355 og en GT-blokk i ett. Og dette for samme prisen som en MCP355 med PTS-topp ;)

Men skal du ha det beste, må du nok selge Fuzionen din itl meg og kjøpe en EK Supreme :tease: Leste nettopp en engelsk test av denne, og den "banket" alle. Men nå virker det som om det begynner å bli like små marginer mellom CPU-blokker som i bob; hundredeler. Så jeg tror ikke at det nødvendigvis vil være store forskjellen. Mitt mål er at jeg holder CPU på et passe temperaturnivå, og at jeg slipper å kjøre viftene på fullt. Radiatorkapasitet har jeg.

Når det gjelder hydor-pumpen min, åpnet jeg den i går og fylte systemet på nytt. Sannsynligvis en luftboble eller 7 som hadde hengt seg opp... Men den bør vel byttes til noe skikkelig etter hvert! I hvert fall hvis jeg skal ha en EK Supreme-blokk (RESTRIKTIV).

Lenke til kommentar

Har byttet ut Apogee blokka og Eheim 1048 med D-Tek FuZion og MCP355 med PTS-topp.Var litt usikker på lydnivået på MCP 355 med moddet topp,men den hører jeg ikke mye til :thumbup:

Spørs hvor mye bedre EK Supreme er enn D-Tek FuZion,hvis en monterer bakplate med Fuzionblokka.Er noe gevinst å hente der tror jeg.Mener det var på XS det ble testet,og da kjølte de ca likt.

Jeg handlet rad,pumpe og blokk + noe stæsj på Sidewinder,og kan bare anbefale dem.Merk betalingen med at de kan sette summen til f.eks $70,og du slipper en del moms.De er behjelpelig med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...