theck1 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hey! Hva slags kabel/overgang trenger jeg for å få brukt min digitale utgang på mitt creative audigy 2zs lydkort, slik at jeg får brukt min digitale coax (spdif) kabel på denne utgangen. Coax kabelen går til min denon reciever. Takker for svar! mvh theck1 Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Du har bare selve kortet og ikke en breakout box? altså det ser ut som en minijack-inngang på kortet? EDIT: Hvis det er sånn, så tror jeg faktisk at en vanlig minijack->phono kabel funker.Finner dog ingenting om dette noen steder. Men siden vanlige Phono kabler funker som fjell på vanlige coaxiale s/pdif kontaker, skulle man tro det gikk. Husk å huk av for Digital output only under advanced på player control (egenskaper for lyd etc.). Skader ikke å prøve. Skal lete litt til for å se om jeg finner noe konkret. Endret 2. desember 2007 av :chribruu Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Takker for svar Jeg fant en genial sak på av-connection.dk. Der hadde de en egen dedikert kabel til creative lydkort med jack utgang. Betillte nettopp en jack til coax kabel (ingen overganger, en hel kabel) som var beregnet for live!, audigy og extigy kort. Kom ikke på mer enn 170 inkl frakt, så det var herlig! Har lett meg ihjel etter en slik kabel, og etter mye forum surfing fant jeg endelig en som foreslo dette. Blir dog spennende å se om den funker mvh theck1 edit: Selve kabelen Endret 2. desember 2007 av theck1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå