Lazzoorrss Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei, har sett meg litt rundt om digital speilrefleks og kommet fram til at kjøp fra utlandet er billigere. La oss si at jeg skal kjøpe et Olympus Evolt E-510 På komplett koster dette kameraet 6790,- kroner (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339206) Mens på en engelsk nettbutikk koster dette 3197,- Norske kroner. (http://www.digicombos.com/product_p/ole510ol40150.htm) Med Merverdiavgift (25%) vil da sluttprisen komme opp i 3996,- Norske kroner. Nå la oss si at frakt kommer på ca 300 kroner (4296,-) Så langt som jeg har forstått, koster det ingenting å importere elektronikk av denne typen (rett meg om jeg tar feil) I alt om dette stemmer, kan man spare 2494,- Norske kroner, og er mer enn godkjent i mine øyne Er det flere tillegg i forhold til dette, og må det fikses noe spesielt med tanke på betaling av merverdiagift? MVh Thomas Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Norske reklamasjonsrettigheter er MYE bedre enn i utlandet. 5 års reklamasjonsrett i Norge. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Norge: 5 års gratis utbedring av fabrikasjonsfeil. England: 2 års gratis utbedring av feil som produsenten vedgår at de vet om på den aktuelle serien. Lenke til kommentar
Lazzoorrss Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Takk for opplysningene Men tenker mere i retningen betaling av diverse avgifter OSV noen som vet om ytterligere tilleg i prisen enn det jeg skrev (Bare MVA og Frakt) ? Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er ikke noe ekstra toll nei. Toll blir stort sett satt på ting som konkurerer med egen industri (ofte matvarer). Siden ingen lager kamera i Norge, er det heller ikke noe toll. Lenke til kommentar
ketiljo Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du må betale moms av frakten også. Pluss et gebyr til posten for fortolling, 70,- eller noe. Så regnestykket blir som følger: (Pris i butikk+frakt)*1,25+70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå