Republic3D Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, jeg har E39 modellen. Ifølge guiden på den powerbulbs siden skulle jeg ha HB4 i nærlysene.. hmm... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 E39? da er det H7, den power bulbs guiden kan ikke være helt patent. HB pærer er det nesten bare biler ment for USA som bruker, har ikke hørt om noen europeiske biler med HB pærer og ivertfall ikke BMW. Og om du er i tvil så kan du jo alltids ta ut pæra å se på den. HB4 H7 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Hallois! Har nå sjekket i brukermanualen til bilen og der står det at fjernlys er HB3 på fjernlys, og da tenkte jeg at jeg kunne kjøpe denne pæren: http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=9 Står i brukermanualen, og på powerbulbs. Har ikke sjekka nærlysene, men de er xenon og de er jeg fornøyd med Lenke til kommentar
spitz Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har bixenon lys (Nærlys= Xenon, Fjernlys = Halogen). <pirk> Nei, du har ikke bi-xenon. Da har du nemlig xenon i både nær- og fjernlys. "Bi" betyr "to" eller "dobbel". </pirk> Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Fant ut det jeg og Noen formening om pærene jeg linket til duger? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Blue Vision-pærer lyser nesten ikke. Jeg hadde slike i fjernlyset et par ganger, og jeg kunne se tydelig hvor nærlyspærene lyste opp mens fjernlyset sto på. Jeg tviler dessuten på at det er HB3 som brukes, da dette er en pære som brukes i USA. I USA er det nemlig andre regler for hvor kraftig lyset skal være, og hvordan det skal spres, så derfor har de egne pærer. Biler som selges i Europa monteres det andre lykter på, som bruker Europas halogenpæredesign, altså Hx-sokler. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Chris_LoX: Du skal ha H7 du også. Både Instruksjonsboka di og powerbulbs tar feil, Powerbulbs bruker av en eller annen grunn den amerikanske pæreguden til Philips og da får du opp HB4 osv Instuksjonsboka di må også være amerikansk.. I.f den europeiske pæreguiden så skal der være D2S xenonpære i nærlysene og H7 halogenpære i fjærnlysene. Du bor i norge ja? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg bor i norge. Instruksjonsboka er på dansk :S Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Rebel-Rider, jeg tror du tar feil. Instruksjonsboka mi er også europeisk og den sier også HB4 på nærlys. Rart om Powerbulbs skulle bruke den amerikanske pæreguiden da de er Engelske. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) *Om du er i tvil så kan du jo alltids ta ut pæra å se på den.* Er det bare jeg som synes dette er en god ide? eller er det virkelig så mange her inne med 10 tommeltotter? Endret 14. desember 2007 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Visste den kom.. og fortjente nesten den. Må vel krype til korset og dra ut den fordømte pæra etterhvert. Har byttet hele lykta før, så det skal vel gå greit. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Nå vil jo ikke det å montere xenon i fjernlysene bli ulovelig da... Eneste kravet der er at han har lyktespylere og klare glass noe jeg er ganske så sikker på at bilen hans har, siden han alt har xenon på nærlysa... Gå for xenon sier jeg, ikke verdt og tulle med halogen, det er jo som stearinlys jo.. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Nå vil jo ikke det å montere xenon i fjernlysene bli ulovelig da...Eneste kravet der er at han har lyktespylere og klare glass noe jeg er ganske så sikker på at bilen hans har, siden han alt har xenon på nærlysa... Gå for xenon sier jeg, ikke verdt og tulle med halogen, det er jo som stearinlys jo.. Totalfeil. Det har null å si hvordan lykta ser ut. hvordan den er montert, eller hva som finnes rundt den. Det er godkjenningen som sier hva som er lovlig å montere i den, og godkjenningen kan si at ENTEN er halogen lovlig å montere i den, eller så er xenon lovlig å montere i den, aldri begge deler. Dersom lykten originalt leveres med halogen, så er den kun godkjent for halogen. ... uhm. Nå har vi busta myten om "lyktespylere og høydejustering" på dette forumet 10 ganger før det tydeligvis ble slutt på at den kom opp hele tiden, nå er klarglass-myten klar for det samme tydeligvis.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå