Chris_lox Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei! Jeg er den heldige eier av en BMW 520i 1999mod. Jeg er storfornøyd, men syns fjernlysene mine er litt svake. Har bixenon lys (Nærlys= Xenon, Fjernlys = Halogen). Jeg lurer derfor på om det er noe vits i å bytte pærene i fjernlyset mitt? Og hvilke pærer gir godt lys? Er helt blank på området Chris! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva med å slenge et par xenonpærer i fjernlysene også? Du får kjøpt ettermonteringskit. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har samme bilen, bare 97 modell. Jeg synes nærlysene er helt ræva, men fjernlysene er gode. Har dog ikke xenon. Lenke til kommentar
ziwiz Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er nok du som har blitt før vandt til luksusen fra xenon belysning beste vil nok være å invistere i xenon til fjernlysa også Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Philips XtremePower H7 skulle hjelpe på, disse gir definitivt best lys av de lovlige H7 pærene på markede, Osram har kommert med nightbreaker men har ikke hørt noe om hvor god disse er. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Her var det mange gode svar! Noen som har noen priser på pærene? Og om man velger xenon, må man da kjøpe noe ekstra for å få det montert? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 spør på www.bimmers.no... mange kyndige BMW mennesker der. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Philips Xtreme Power har jeg sett i butikk til 347 kr for en 2 pakkning. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Takk skal dere ha! Får sjekke ut på bimmers.no. Hvis noen vet noe om monteringen av slike pærer, skrik ut! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Brukbare, og lovlige, pærer får du fra powerbulbs.com kjapt, effektivt og billig. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Har du litt peil på dette? Aner nemlig ikke hva jeg skal velge Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Velger du lovlig eller ulovlig? Jeg kan gjerne hjelpde deg lovlig (dvs. powerbulbs), men ikke ulovlig (xenonkit). Velger du lovlig, så etter hva som er skrevet lengre opp her, så skal du ha H7. Du kan dermed kjøpe denne: http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=112 Dette er sansynligvis det kraftigste og beste du kan lovlig montere. Disse pærene er veldig, og ekstremt mye, bedre enn "vanlige" bensinstasjonpærer både i form av av de lyser hvitere og at de lyser kraftigere. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har bare en ting å si: http://www.hoen-usa.com/ Kjører med slike pærer selv, og bedre pærer får man ikke. De pærene man får kjøpt på bensinstasjoner er en stor vits i forhold til disse. Jeg har Høen-pærer som grøftelys/parklys. Og dem lyser like hvitt som Xenon-lysene mine. Lovlig er det også. Jeg kjøpte meg såkalt Xenon-look pærer på Esso i Fredrikstad til over 100 kr. og man kunne ikke med det blåtte øye se forskjell... vertfall ikke på min bil... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Tenkte på lovlig ja! Er det veldig vanskelig å montere, eller er det bare å åpne panseret og gå inn i lyktene "bakfra"? Lurer på en liten ting til. Skal jeg bestille 1 fra powerbulbs? Da har jeg nok til å skifte ut fjernlysene mine? Takk for god hjelp hittil Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Akkurat hvordan de monteres får noen andre som har mer kjennskap til den bilen forklare, men somoftest er det bare å ta av en lokk bakpå, ta ut gamle og sette inn nye. Powerbulbs selger alle hovedlyspærer parvis, så du kan bestille èn og ha nok til å bytte begge. Du får også parklyspærer av typen Philips BlueVision W5W på kjøpet. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Så det Også gratis frakt! Ikke at jeg har mye peilig, men virker som jeg får mye for pengene, har forøvrig et parklys som har gått, så passer jo veldig bra! Da er det vel bare å bestille og vente til det kommer i posten da? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Kan jeg driste meg til å spørre hva slags pærer jeg skal ha i nærlysene på min 97' 520i Touring pre-facelift....? Ikke angel-eyes eller noe slikt. Synes det lyser så dårlig. edit: stemmer det at det er HB4 jeg skal ha? Endret 11. desember 2007 av Wildbill Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 HB4? nei det er H1 (du har den modellen som gikk fra 1991-1997 alså E34?), HB4 er det den amerikanske utgaven som bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå