Gå til innhold

Kan jeg kaste ubrukelige CD-er i søpla? [LØST!]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hei hei! Jeg syns nå du skal dele opp disken, ta ut metall elementet i midten, som dataene faktisk lagres på, og sende det inn til resirkulering sammen med hermetikbokser og sånt. Er snakk om veldig mange milligram, så hvis alle som kaster CD-er gjør det, oppnår vi kanskje 2 kg i løpet av et år!

Lenke til kommentar
Hei hei hei! Jeg syns nå du skal dele opp disken, ta ut metall elementet i midten, som dataene faktisk lagres på, og sende det inn til resirkulering sammen med hermetikbokser og sånt. Er snakk om veldig mange milligram, så hvis alle som kaster CD-er gjør det, oppnår vi kanskje 2 kg i løpet av et år!

var det et forsøk på å være morsom, eller bare frekk?

 

her kommer det faktisk en økonomisk bruker og spør enkelt og greit om CD-er skal kastes i restavfall, eller om det er noe bedre sted å kaste de/resirkulere de, også får han denne typen innlegg slengt etter seg..

har du ikke noe fornuftig svar, så hold deg for all del unna.

 

pr i dag, så tror jeg ikke disse CDene er noe som kan resirkuleres, så de går dessverre bare i restavfall.

 

off topic: data'ene lagres i selve plasten, metallfolien på toppen brukes kun som refleksjon for å kunne avlese dataene i plastikken.

Lenke til kommentar

CD-plater er ikke bare laget av plast.

Det er en god del plast, men også noen strøk med beskyttende lakk i tillegg til aluminium.

 

"CD-plater er laget av en 1,2 mm tykk skive av polykarbonatplast dekket med et mye tynnere lag av aluminium. Den ene siden av platen er som regel beskyttet av et lag med lakk. På lakken kan man skrive en tekst, trykke en logo eller lignende."

http://no.wikipedia.org/wiki/Cd

 

Så det er ikke rart om man ikke uten videre kan resirkulere dette. Jeg stuter alle mine gamle, ødelagte og feilbrente cd-er i restavfall.

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...