Gå til innhold

Vurderer kjøp av Xbox 360 + Forza 2 , SPM.

boundishh

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer ganske sterkt og gå til innkjøp av en 360 bare for fm2 , så det jeg lurer på er :

først ang spillet

- hvordan tjener man $ i forhold til GT? (tenker utenom auctionhouse her nå skal ikke ha live trur jeg)

-hvordan funker tuning , styling . etc?

og sist , men ikke minst hvor få tak i dette til maks 2600kr helst under.

takker for hjelpen

Fanboy

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- hvordan tjener man $ i forhold til GT? (tenker utenom auctionhouse her nå skal ikke ha live trur jeg)

-hvordan funker tuning , styling . etc?

Man tjener penger ved å vinne løp, enkelt. Man får mer hvis man ikke kræsjer, kjører på høyere vansklighetsgrad og hvis man tar av hjelpemidler

som abs etc. (tror jeg da, spiller aldri forza lengre hehe)

Tuning og Styling delen er veldig bra, og enkel. Mer er det ikke å si.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Veldig kort jo mere simulation man velger jo mere penger vinner man og selcfølgelig hvis vanskelighetsgraden er veldig stor. Ser at EB games har ett bra tilbud nå litt dyrere enn din pris men for 2999,- får du 360 med Forza2 og Viva Pinata, du kan velge en av disse: COD4, Spider Man, Lego Star Wars og Tony Hawk og det følger med en 3 mnds abonemang på LIVE.

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Elprice selger Xbox 360 Premium til 2299 ,- (link) og Elkjøp selger Forza 2 til 399. Det bkur 2698 ,-, bare 98 kr over maksprisen din. Jeg kunne ikke finne noe billigere om du da ikke vil gå på core utgaven, men da må du kjøpe minnekort så da går det mer ellermindre opp i opp mot premium.

Når det gjelder opptjening av midler gjøres dette hovedsakelig via løp. Som i GT kan du rekjøre allerede kjørte løp for å tjene opp litt penger. Du har og en bonus funksjon slik at jo flere hjelpemidler du slår av jo mer tjener du. Men kræsjer du bilen mye går dette i en straffepott som trekkes fra den totale premiesummen. Derfor lurt å ikke kræsje så mye :)

Du kan og som du sier selv tjene penger via Auction house.

Tuningen fungerer meget likt som i GT4, du kjøper forskjellige deler som øker ytelsen i bilen. Du har mange forskjellige deler å velge mellom, og du kan justere alt på bilen ned til den minste detalje før løpet slik at du får akkurat den downforcen du trenger eller fordelingen mellom hjulene som du trenger. Av styling har du en drøss med muligheter. Du kan endre mer eller mindre alt av utseende på bilen din, legge decals på den og endre formene der, og farger, endre fargen på bilen og mye mer.

Som GT4 fans som ser frem til GT5 har jeg funnet trøstespising i Forza 2. Det er så nært opp til GT standard som det kan gjøres. God kjørefølelse, gode tuning muligheter, balansert gameplay og alt i alt et morsomt spill.

Om du er ute etter et spill som er nesten som GT er Forza 2 et solid kjøp. Min mening.

Lenke til kommentar

Nja. Spilte ikke Forza så lenge. Ble litt for ensformig og litt kjedelig. Men når jeg fant frem spillet igjen oppdaget jeg arcade-delen og kjørte racing-biler, noe som var enklere enn jeg trodde. Nå har jeg gjenopptatt karrieren også. Det "negative" med spillet er at det kan bli litt for avansert for nybegynnere. Har fyrt opp spillet med et par kompiser og de kjører som regel rett i veggen hele tiden. Men om man har noen som er med å spille ganske ofte så blir det bra. Om man er motor-entusiast så er det vanskelig å komme på grunner for å ikke kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal gå online kjøp en arcade 360 pack (den nye core pakka). Følger med et 256mb minnekort med den.

Vet ikke helt om dette er så lurt... Ser nå at de selger Arcade til samme pris som Premium.. noe som er helt latterlig.. Premium er jo da helt klart en bedre deal!

Billigste Premium jeg finner på nett er som nevnt over Elprice.no med 2299,- ... Billigste Arcade jeg har funnet er Elkjøp og Lefdal med 2495,- .. Velger 20GB harddisk over 256mb minnekort any day..

Lenke til kommentar

Mener å huske at det var noe slikt med playx før, men nå er det visst i orden. De hevder selv at:

"Fraktpriser - Priser

Alle våre priser er inklusive moms og andre avgifter. Det vil aldri forekomme ekstra avgifter i form av toll eller moms. Portoen er kun kr. 59,- pr. ordre, uansett antall varer i ordren eller om den deles opp i flere forsendelser. Det lønner seg altså å bestille flere varer samtidig. Varene sendes rett hjem til din postkasse. Større bestillinger henter du på nærmeste postkontor."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...