Januar333 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Skal bare ha 10m nettverkskabel ifra rutern til en pc for å dele internett\filer siden den trådløse delen er litt ustabil. Hvilken av disse skal jeg velge: http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=630 CAT-6 UTP CAT-5 CAT-5 STP CAT-5 UTP Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Siden Cat-6 er billigst i linken du postet så går du for det. Men du trenger ikke bedre enn Cat-5. Fra routeren til PC-en din vil det max være en 100Mbit link og utnyttet hastighet vil være enda lavere. UTP er det du skal ha. STP er unødvendig for så korte trekk og vil ved feil bruk bare gjøre vondt værre. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg bruker CAT-5. Anbefaler det Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Cat 6 er bedre. Ikke det at det betyr noe i et vanlig nettverk, men når Cat 6 er billigst er valget enkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Av de du linket til er det bare CAT6 kabelen og den kryssede CAT5 kabelen som selges i 10m lengde. Siden du ikke skal ha krysset kabel har du bare ett valg. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Oki dok, takk, da er det cat 6 jeg kommer til å velge. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du trenger bare standard CAT-5 eller CAT-6. Cat-6 er bedre, men begge er langt bedre enn egentlig trenger og selv "bare" CAT-5 klarer seg på 100 meter. Med andre ord, kjøp det som er billigst. Slike kabler får du kjøpt alle steder, da det er det som brueks i alle normale nettverk. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå