hokuspokus111 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei, Min gamle strømforsyning sluttet å virke så jeg skulle prøve med en gammel strømforsyning jeg hadde liggende. Når jeg skulle starte opp maskinen da begynte det å ryke fra harddisken og PC-en slo seg av. Etter det gikk ikke PC-en på igjen (tørte bare å prøve en gang) . Er det noen som har en anelse om hva dette kan vøre? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Nja.. kan være mye som er galt. Kan f.eks være feil på harddisken, kan være feil på PSUen, kan være feil på hovedkortet. Kan ha vært du som et eller annet sted har presset en molex feil vei inn. Kan være feil på et komponent som bl.a har en molex-kontakt (f.eks kortslutning mellom 5V og 12V-kontaktene). Kan være et komponent som har tatt borti noe metall så det er blitt en kortslutning.. .. i det hele tatt kan det være ekstremt mye. Lenke til kommentar
IngveZ Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei, Min gamle strømforsyning sluttet å virke så jeg skulle prøve med en gammel strømforsyning jeg hadde liggende. Når jeg skulle starte opp maskinen da begynte det å ryke fra harddisken og PC-en slo seg av. Etter det gikk ikke PC-en på igjen (tørte bare å prøve en gang) . Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Hvis ledningen tilfører for høy spenning til hva PC-en tåler, vil det begynne å røyke. Jeg tror rett og slett at du har kjøpt en strømforsyning som ikke passer til PC-en. Sjekk at du har koblet alt riktig til, hvis du har en bruksanvisning. Hvis ikke; prøv å søke på navnet til strømforsyningen. Hvis det ikke virker så ville jeg ha kjøpt en ny en. Jeg tror det koster rundt 300 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå