Einun Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Skal bygge meg PC, venter nok også til etter jul med innkjøpene. Er jo ikke noe dumt i å vente er det vel? Hehe. Forrige pc jeg bygde var i 2002, så er vel på tide å komme seg tilbake på den stasjonære fronten. Savner å kjøre gode spill med bra FPS. Så oppsettet mitt er for øyeblikket: Linkage (funka linken tro..) (etter 4 edit så gjør den det..) Ser på et 8800GT kort ( ny versjon) men vurderer nye GTS når det blir sluppet. Hadde vært supert å få noen innspill når det gjelder valg av HK: nVidia/intel chip. Kommer til å kjøre 4GB ram, just because I can Og holder meg nok til et 32bit OS. Kommer jeg på mer etterhvert så spør jeg. På forhånd takk. Med vennlig hilsen Einun Endret 2. desember 2007 av Einun Lenke til kommentar
Tommsern92 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Vel, det jeg la merke til er at du har tenkt til å kjøre 4 GB ram. Det går ikke hvis du skal ha et 32bit OS fordi 32bit støtter ikke mer enn 3Gb. Lenke til kommentar
Einun Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Hmm, ikke? Kanskje gå for 2x1Gb og 2x 512Mb da.. :s Lenke til kommentar
Einun Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ingen fler som har noen tips? Eller noen veiledninger? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Minne ------------------------------ Når det gjelder minne kjøp 4gb,ikke surr med 2x512 BallistiX PC8500 Disse gjør 1200mzh rett ut av boksen og trenger lav spenning på 680i. Prisen er veldig bra nå. ------------------------------- Hovedkort ---------------------------- Hovedkort har du valgt rett her er quad-fsb problemet fixet for 680i(husk rev A1) Dette med q6600 og Thermalright ULTRA120 Extreme Kan nok kjøre greit på 3.4ghz(8x425=3.4ghz)for en 24/7 klokk. Kan hjelpe litt med overklokking viss det trengs(kjenner alle 680i bra) ---------------------------- Skjermkort ---------------------------- Her er det vel bare og si 2-stk 8800gt i SLI Dette er en gamerpc så det er ikke noen bedere valg idag. --------------------------- Psu -------------------------- Corsair HX620W Ja topp ikke noe mere og si om det ------------------------- Resten er vel en smak sak. Raptor greit det,men ikke så mye og hente på de nye hdd som før. -------------------------- Det skulle vel gå greit til runt 15k dette. Dette vil yte rått til spill. Skal se om jeg setter opp en liste hvordan jeg mener det bør se ut. Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Einun Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takk for tilbakemeldingen! Nå blir det pc snart Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Ja da ble det sånn. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60477 Anntar det er en grunn til til at du vil ha 2 skjermer. Kunne ha fått en bra 22-24" for dette. Så kabinett hadde med en 1200w psu. Droppet raptor(som sakt ikke så mye og hente) Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Einun Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Se der ja. Hmm, to skjermer var mest for å kunne gjøre litt lettvint multitasking, men om det er anbefalt med en 22" istede, så kan det være aktuelt. Lenke til kommentar
vistnes Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Se der ja. Hmm, to skjermer var mest for å kunne gjøre litt lettvint multitasking, men om det er anbefalt med en 22" istede, så kan det være aktuelt. Hvordan vet du at EVGA sitt Hovekort støtter PC8500 RAM? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Når du først skal ha så mye i en gamer syns jeg du skal kjøre full pakke og ta 8800 GTX Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Øhh, et Antec P190 følger det med en kvalitets PSU på hele 1.2 kilowatt, så det er bare å glemme å kjøpe en Corsair PSU... Og ville anbefalt Crucial BallisiX 1066 mhz.....osv osv.. ser ellers helt okey ut....ville nok ventet på GTS..... Når du først skal ha så mye i en gamer syns jeg du skal kjøre full pakke og ta 8800 GTX synes det blir dumt når det nye GTS kommer snart, og er bedre....og koster mye mindre.... Se der ja. Hmm, to skjermer var mest for å kunne gjøre litt lettvint multitasking, men om det er anbefalt med en 22" istede, så kan det være aktuelt. Hvordan vet du at EVGA sitt Hovekort støtter PC8500 RAM? bare å søke det vett....men det støtter opptil 1006 (mener ihvertfall at det er det....) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Når du først skal ha så mye i en gamer syns jeg du skal kjøre full pakke og ta 8800 GTX Tuller du eller følger du ikke med. Et stk 8800gt oc slår 8800gtx. http://www.hardware.no/tester/skjermkort/m...0_gt_oc/45668/1 Våkn opp(oppsettet mitt 2 stk 8800gt i sli) Dette knuser fullstendig 8800gtx. Øhh, et Antec P190 følger det med en kvalitets PSU på hele 1.2 kilowatt, så det er bare å glemme å kjøpe en Corsair PSU...Og ville anbefalt Crucial BallisiX 1066 mhz.....osv osv.. ser ellers helt okey ut....ville nok ventet på GTS..... Har ikke med corsair 620w hadde du sett på oppsettet Har også med med Ballistix 8500(som yter 1200mzh rett ut boksen) Hvordan vet du at EVGA sitt Hovekort støtter PC8500 RAM Må da gå og søke litt. Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 ok, men jeg ville alderi...ja alderi...kjøpt 680-sli hovedkort....det sucks.... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Hmm 680i er bra kort mange sliter med quad-fsb problemet. Evga rev a1 har fixet dette og gjør greit 450fbs. Så they suck vis meg noen andre hovedkortkort som greier 20k i 3dmark06 med stock kjøling. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Dette er tilogmed med xfx680i som ikke har fixet quad-fsb problemet. Har selv kjørt 100% stabilt i over et år på 680i. Klart kortet krever at du lærer deg bios eller blir det bare surr. Men det er ikke så vanskelig. Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hmm 680i er bra kort mange sliter med quad-fsb problemet.Evga rev a1 har fixet dette og gjør greit 450fbs. Så they suck vis meg noen andre hovedkortkort som greier 20k i 3dmark06 med stock kjøling. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Dette er tilogmed med xfx680i som ikke har fixet quad-fsb problemet. Har selv kjørt 100% stabilt i over et år på 680i. Klart kortet krever at du lærer deg bios eller blir det bare surr. Men det er ikke så vanskelig. Hvorfor dette utspillet mitt kom er ikke bare p.g.a meg, men også av Stoolman. Pratet med han når jeg kjøpte min Q6600 Gp-stepping. Og spurte han om Hovedkort til 2500 kroner, hva burde jeg velge....han svarte "det er bare å glemme 680 SLi Hovedkort"......og fortsatte med X38 hovedkort var det beste fortiden.... BTW: Hvem vet om SLi kommer på x38 eller ei..... Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 BTW: det var ikke den høyeste oppløsningen de hadde kjørt 3dmark 06 i da..... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Ja x38 er greie kort det. Nå skiller det veldig lite på ren ytelse mellom hovdkortene. Noen er bedere og oc enn andre. Så 2-stk 8800gt sli på et evga 680i med q6600. Er en kombinasjon som er veldig vanskelig og slå på pris og ytlse idag. Neivel så 3dmark06 20459 på 1280-1024 er ikke så bra? Endret 5. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
LasseGL Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja x38 er greie kort det.Nå skiller det veldig lite på ren ytelse mellom hovdkortene. Noen er bedere og oc enn andre. Så 2-stk 8800gt sli på et evga 680i med q6600. Er en kombinasjon som er veldig vanskelig og slå på pris og ytlse idag. Neivel så 3dmark06 20459 på 1280-1024 er ikke så bra? Sier ikke at det ikke er et godt resultat...men synes det virker litt merkelig godt resultat.... BTW: Man vet aldri hvilke komponenter man teste egnetlig, kan hende han har fått topp stepping på CPU, og topp på rambrikkene osv...man vet aldri.. BTW: 680 sli fra evga a-1 er bra, hadde det før jeg faktisk...men synes ikke det imponerte altfor mye, ja, evga a1 virker som å være noe av det best innenfor 680 sli. men x38 hovedkort yter 10 prosent bedre...! dog, har de ikke sli som en mulighet, og der taper den, STORT! Men man vet aldri, det har jo allerede kommet ut en "ikke-offisiel" - driver som gjør dt mulig å kjøre x38 hovedkort i sli, dog er det svææææææært ustabilt, og det øker ikke akkurat ytelsen..... men tror det kommer sli på x38....ihvertfall, håper jeg på det. Lenke til kommentar
Einun Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Hei igjen. Takker for all tilbakemelding her. Jeg er ikke akkurat kjempe stødig når det gjelder OC, men kan hende jeg prøver å klokke litt når jeg får meg maskina. Takker Snippsat igjen for ny handlevogn, og tror det blir så jeg går for den. Venter nok bare på GTS kortene først sånn at kanskje de nye GT kortene dropper litt i pris, eller jeg går All In og går for to GTS Mvh Einun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå