fagerbonde Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg tenker meg et 512Mb-minnekort til et av disse kameraene. Det er for å utnytte den maksimale kvaliteten kameraene kan gi. Det finnes forskjellig bildekvalitetstyper som "HI" "FINE",BASIC...osv. Hvis du skal ta alle bildene på "HI" og 2500*1900 (ca. 5MP), gir dette bare 2-3 bilder på 32Mb-minnekort. 16 ganger mer med 512Mb, altså mellom ca.40 bilder. Er det bare bortkastet?? En annen ting. Blir forsinkelsen i kameraet lenger hvis kvaliteten er destod bedre og større? Tror det heter utløserforskinkelse... Har noen tips til eventuelt passende til disse typer kamera? Henning Vær vennlig å ikke prøv å formatere overskriften. MLW[/i] Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har et Nikon CP5700 og får ca 52 bilder i FINE på et 128MB-kort. Det skulle gi deg ca 208 bilder på et 512MB-kort. Hvis du skulle ta bildene i TIFF eller RAW hvilket jeg synes er helt unødvendig, så kan nok antall bilder stemme med det du skisserer. Og jo større bildefiler, desto lengere tid tar de å lagre på kortet, men jeg får som sagt en helt utmerked bildekvalitet med opptak i FINE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå