muv Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hadde tenkt å kjøre en av maskinene mine som dedicated cs server (internett). Men har hørt at det ikke går pga. at jeg bare har en ip til alle maskinene i nettverket (Telenor ADSL). Stemmer dette eller er det en måte å gjøre det på? takker for svar. muv Lenke til kommentar
perry Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 du kan forwarede port 27015 i ruteren din til ip-en til den pcen som skal kjøre cs-server. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror egentlig ikke det er så veldig bra med CS server på en Telenor ADSL linje. Får jo helt elendig ping :/ . Funker kansje til 1on1 da men .. - Azton Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Også ville jeg si at du må forwarde port 27015 tcp og udp - Azton Lenke til kommentar
snorri Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror egentlig ikke det er så veldig bra med CS server på en Telenor ADSL linje. Får jo helt elendig ping :/ . Funker kansje til 1on1 da men .. neh, 1on1 på en server som den ene kjører blir alltid feigt. når den ene har 0 i ping, så blir det så og si helt umulig for den andre. de beste spillerne vil jo uansett aldri spille 1on1 på den måten, fordi de vet de blir slaktet. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tror egentlig ikke det er så veldig bra med CS server på en Telenor ADSL linje. Får jo helt elendig ping :/ . Funker kansje til 1on1 da men .. - Azton vis du spiller cs, skriv NETGRAPH 3 i konsolen en som spiller bruker ca 2 kb inn og 2 kb ut 8) laster du ned brett...laster den max 7kb/s Lenke til kommentar
adyton Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 funker 2v2 på 1024/256 telnor adsl linja med ganske så kjip ping.. 3v3 blir det bare tull, 150 ping osv Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tror egentlig ikke det er så veldig bra med CS server på en Telenor ADSL linje. Får jo helt elendig ping :/ . Funker kansje til 1on1 da men .. - Azton vis du spiller cs, skriv NETGRAPH 3 i konsolen en som spiller bruker ca 2 kb inn og 2 kb ut 8) laster du ned brett...laster den max 7kb/s Ja jeg vet dette, men da burde vel f.eks en med ISDN hatt kjempebra ping hvis jeg creata med min 704/128, men det får han jo ikke .. (ca litt over 100) Lenke til kommentar
Chief Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Tror ikke helt alle er klar over hva PING i CS er. Ping er en ICMP pakke sendes til en lag 1 - 3 enhet for å se om den er tistede og hvor lang tid det tar før den svarer. Pakken inneholder en request. Denne leses av mottaker som ser at avsender ønsker en bekreftelse på at det er kommunikasjon mellom de. Da sender mottaker en ICMP reply. Når den når avsenderen blir tiden regnet ut! Det er oftest mellom <1ns - 500ns. Det er det man ser som PING i cs. Grunnen til at f.eks. ISDN ikke har så veldig lav PING er at de er nedprioritert av ISP på det meste. Komme an på hvilken Queuing måte ISP bruker, men oftest er bredbåndet foretrukket i køen ettersom de skal ha høy båndbredde. Det komme også an på hvilken linjer ISP har internt og mot backbone. Står serveren i Litauen, hjelper det lite med 100MBit linje. Da er det en viss latency før pakken kommer tilbake uansett. -Chief- Lenke til kommentar
_zk8_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Tror ikke du helt vet hva ping i CS er! CS beregner tiden på sin egen trafikk frem og tilbake mot Serveren. Den sender selvsagt ikke en egen ICMP. Det må da du og skjønne. F. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå