Lommiss Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har en kompis som sliter med å sette opp sitt nye nettverk. Han har ikke så veldig mye peil, så det han sier at han trenger er adressen til PC-en hans. Men siden han har Vista så sliter han med å finne det ut! Så hvor kan man finne ut av de forskjellige adressen til en PC, jeg snakker om IP-adressen, MAC-adresse(?) eller Standard Gateway... Noen som kan hjelpe meg/han litt her ? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Windowstast + R -> Cmd [Enter] -> ipconfig /all [enter] Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Tusen takk for svar, det var det vi lurte på Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Windowstast + R -> Cmd [Enter] -> ipconfig /all [enter] det er dette som har forundret meg litt i vista. greit nok at man kan finne det ut gjennom "command line", men før gikk det an å finne det ut gjennom nettverkskoblingen i gui'et.... er det noen som vet om det ligger en skjult måte å finne instillingene et nettverkskort har igjenom bare ved å bruke guiet til vista? det er av ren nysgjerrighet. en annen ting jeg likte bedre i winxp, var at jeg kunne bare dobbelklikke på nettverkskoblingen i systrayen, og komme rett til konfigurering eller for å se nåværende ipsettings.... er det noen som har noe tips der å.. slik at man kan bare dobbelklikke så er man rett på instillingene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå