^Art^Johansen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 jeg bruker outlook express å lurer på om det går ann å få virus på maskinen uten å åpne mail, f. eks ved å holde musa over en mail å den bli markert lest, er det mulighet for å få virus på denne måten, eller er det kun ved åpning av vedlegg? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Man kan få virus ved å peke på den i outlook. Så lenge du har den nyeste updaten fra windows update til en hver tid, er du tilnærmet trygg. :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Installér et virusprogram. Selv bruker jeg Norton Antivirus 2003 og den skanner all e-mailen min. Klez tapte krigen for lenge siden! Lenke til kommentar
^Art^Johansen Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 jeg scanner e posten min, bruker norton antivirus. men for å slette mailen må jeg markere den for så og slette, hvordan gjør jeg dette da, uten at mailen åpnes Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 jeg scanner e posten min, bruker norton antivirus. men for å slette mailen må jeg markere den for så og slette, hvordan gjør jeg dette da, uten at mailen åpnes Etter at norton har sjekka mailen er det helt trygt å slette den. Virus blir fjernet i fra mailen. Lenke til kommentar
perry Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Gå på http://windowsupdate.microsoft.com/ og last ned alle kritiske oppdateringer og oppdateringspakker. I tilleg bør du sørge for at anti-viruspogrammet ditt til enhver tid har den nyeste virus-definisjonsfila og last jevnlig ned oppdateringer til det (LiveUpdate i norton) Lenke til kommentar
aron Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Svaret er JA! Jeg har ryddet på en maskin i dag, den inneholdt over 170 infiserte filer som stammet fra 4 forskjellige virus, hvorav alle er av typen som utnytter sikkerhetshull i Outlook Express og instalerer seg selv uten å bli kliiket på. De som bruker denne maskinen er ikke avanserte brukere, de har tutet og kjørt helt til det stoppet opp. Jeg har nok mistenkt dem for å sende ut en del virus ja..... Jeg installerte Norton Internett Security (NIS), men det var umulig å opdatere denne siden maskinen holdt på å jobbe seg ihjel med disse virusene. Jeg måtte derfor instsallere Spybot - Search & Destroy. Med denne klarte jeg å fjerne diverse bakdører som bla. koblet opp internettforbindelsen. etter dette klarte jeg å kjøre en virusscan med NIS. Etter en restart klarte jeg så å kjøre en Liveupdate, og nå funker maskinen ganske bra igjen.... Det gjenståd en del oppdateriner i Windows. Hva gjør du for å ungå dette? Kjør Windowsupdate jevnlig , slik at du har de siste versjonene av IE og OE. til en hver tid. Videre må du sørge for at alle kritiske oppdateringer sjekkes samtidig. Sørg for et godt antivirus program, gjerne et som er gratis, forutsatt at det oppdaterer seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå