Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

virus i epost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg scanner e posten min, bruker norton antivirus. men for å slette mailen må jeg markere den for så og slette, hvordan gjør jeg dette da, uten at mailen åpnes

Etter at norton har sjekka mailen er det helt trygt å slette den. Virus blir fjernet i fra mailen.

Lenke til kommentar

Svaret er JA!

Jeg har ryddet på en maskin i dag, den inneholdt over 170 infiserte filer som stammet fra 4 forskjellige virus, hvorav alle er av typen som utnytter sikkerhetshull i Outlook Express og instalerer seg selv uten å bli kliiket på. De som bruker denne maskinen er ikke avanserte brukere, de har tutet og kjørt helt til det stoppet opp. Jeg har nok mistenkt dem for å sende ut en del virus ja.....

Jeg installerte Norton Internett Security (NIS), men det var umulig å opdatere denne siden maskinen holdt på å jobbe seg ihjel med disse virusene. Jeg måtte derfor instsallere Spybot - Search & Destroy. Med denne klarte jeg å fjerne diverse bakdører som bla. koblet opp internettforbindelsen. etter dette klarte jeg å kjøre en virusscan med NIS. Etter en restart klarte jeg så å kjøre en Liveupdate, og nå funker maskinen ganske bra igjen.... Det gjenståd en del oppdateriner i Windows.

Hva gjør du for å ungå dette?

Kjør Windowsupdate jevnlig , slik at du har de siste versjonene av IE og OE. til en hver tid. Videre må du sørge for at alle kritiske oppdateringer sjekkes samtidig. Sørg for et godt antivirus program, gjerne et som er gratis, forutsatt at det oppdaterer seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...